Verkochte bestaande koopwoningen waren in juli gemiddeld 2,3 procent goedkoper dan in juli 2010. De prijsdaling is daarmee iets groter dan voorgaande maanden. Dit blijkt uit de cijfers van het CBS en het Kadaster.
Alle woningtypen waren in juli goedkoper dan een jaar eerder. Twee-onder-een-kapwoningen daalden met 2,7 procent het meest in prijs, tussenwoningen met 2,1 procent het minst.
In nagenoeg alle provincies waren de prijzen lager, het grootst was de afname in Groningen met 4,9 procent. Alleen in Zeeland waren de prijzen hoger (0,8 procent).
Ten opzichte van juni 2011 stegen de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen met 0,2 procent. In de helft van de provincies stegen de prijzen met maximaal +1,0 procent, in de andere helft daalden ze met maximaal -1,1 procent.
In juli wisselden circa 10,5 duizend bestaande koopwoningen van eigenaar. Daarmee was het aantal verkopen bijna 15 procent lager dan een jaar eerder. In de eerste zeven maanden van 2011 zijn er ruim 68 duizend woningen verkocht. Dit is bijna 5 procent minder dan in dezelfde periode in 2010.
bron: CBS




















22 August 2011 om 12:40 pm Vrijdag(Quote) (Reply)
“Wie een huis wil kopen, kan dat het best nog een poosje uitstellen. De huizenprijzen zullen de komende drie jaar namelijk blijven dalen. Dat zei Jaap van Duijn, oud-topman bij Robeco en buitengewoon hoogleraar economie, maandag tegen BNR.”
bnr.nl/topic/beurs…s-nu-niet-verstandig
22 August 2011 om 1:19 pm V(Quote) (Reply)
Langzaam begint het besef bij de massa te komen. De bodem is nog lang niet in zicht. Misschien kan deze verlichting in de mainstream-media de correctie wat versnellen. Jarenlange neergang is economisch namelijk veel schadelijker en staat echte oplossingen in de weg omdat de noodzaak (ogenschijnlijk) ontbreekt.
22 August 2011 om 1:27 pm Nico de Geit(Quote) (Reply)
2% prijsdaling plus 3% inflatie, is een feitelijke waardedaling van 5%. Die 3% inflatie is laag ingeschat. Kijk eens naar de brandstofprijzen of naar de goudprijs.
22 August 2011 om 1:32 pm Nico de Geit(Quote) (Reply)
Het is mijn verwachting dat de welvaart in Nederland af zal nemen naarmate mensen afkomstig uit de derde wereld hier een belangrijkere rol zullen spelen. Volgend onderzoek onderstreept dat:
VS: ‘blanke huishoudens 20 maal welvarender’
Sinds de jaren ’80 is het verschil in welvaart tussen blanken en niet-blanken in de VS niet meer zo groot geweest als nu. Een onderzoek uit 2009 laat zien dat blanke huishoudens gemiddeld 20 maal welvarender zijn dan zwarte of Latino huishoudens. Het onderzoek van het Pew Research Centre vond in 2009 plaats waarbij informatie werd ingewonnen bij tienduizenden Amerikaanse gezinnen. Recent werd de informatie openbaar, en de constateringen zijn schokkend.
Terwijl het gemiddelde vermogen van blanke huishoudens tussen 2005 en 2009 met $ 20.000,– daalde, werd het gemiddelde vermogen van zwarten gehalveerd. Het onderzoek laat zien dat blanke huishoudens gemiddeld $113.149,– bezaten en zwarte huishoudens gemiddeld slechts $ 5.677,–. Het gemiddelde vermogen van latino’s bedroeg $ 18.359,–.
Volgens economen is de neergang van het vermogen vooral te wijten aan de neergang van de huizenmarkt. Waar jonge niet-blanke Amerikanen slechts een huis bezitten, bezitten oudere blanke Amerikanen ook aandelen.
Het onderzoek toont aan dat in 2009 een derde van de zwarte- en latino-huishoudens geen eigen vermogen had, of dat de schulden de bezittingen overtroffen. Bij blanke huishoudens was dat bij slechts 15% het geval.
nicodegeit.wordpre…20-maal-welvarender/
22 August 2011 om 1:34 pm Nico de Geit(Quote) (Reply)
Momenteel is het nog mogelijk je spaargeld van de bank te halen en het om te wisselen tegen Krugerrands of Maple Leafs. Goede kans dat dat niet lang meer duurt.
22 August 2011 om 2:00 pm Claude(Quote) (Reply)
@3 Nico Totaal off topic, maar als ik het zo lees hebben de zwarte huishoudens het vier keer beter gedaan tussen de 2005 en 2009 daar zij gemiddeld 5.000 dollar achteruitgingen en blanke huishoudens 20.000 dollar. Tis maar hoe je het bekijkt.
22 August 2011 om 2:19 pm R(Quote) (Reply)
Een gezonde prijscorrectie in de markt lijkt te ontbreken. Als er 20-30% verschil zit tussen een nieuw prijsevenwicht tussen de aanbod en de vraag gaat deze stagnatie nog heel lang duren. Het moet de grote meerderheid door alle berichten nu steeds duidelijk worden dat er een kentering aan de gang is. De omvang en daarmee de consequenties voor de eigen situatie is natuurlijk moeilijk te accepteren. Generaties inclusief mijn eigen, geloven dat een huis een veilige investering is die langzaam naar boven beweegt. Er is te weinig rekening gehouden met andere scenario’s als prijsdalingen. We mogen hopen dat degene die veel geleend hebben, de komende jaren de financiele ruimte hebben om het hoofd boven water te houden en meer in te lossen en hun baan kunnen behouden.
Het is wel steeds duidelijk geworden dat de financiele consequenties, -niet in de minste door de NHG-, alle inwoners van Nederland verbinden.
Zoals veel mensen hier geschreven hebben en de financiele specialisten langzamer hand toe gaan te geven, moet er pijn genomen worden om de huizenprijzen tot een betaalbaar niveau te krijgen. Om naar een normale situatie terug te kunnen komen.
Wie wil het eerst de pijn nemen? Is het verstandig bij de eerste groep te komen en achteraf te constateren dat het een goede prijs was in verhouding tot de prijzen die volgen. Het is een psychologisch principe dat mensen heel lang gaan om een verlies te voorkomen.
Misschien dat de huizenruil populair wordt, kan je wellicht met gesloten beursen doen (en zonder verlies te nemen) en na 3 jaar zien of je het als nog wil kopen verkopen in de nieuwe marktsituatie.
22 August 2011 om 3:49 pm Claude(Quote) (Reply)
Deze al voorbij gekomen? Uit een onverdachte hoek: vastgoedmarkt.nl/n…ijzen-onvermijdelijk
Verdere daling woningprijzen onvermijdelijk
De verlaging van de overdrachtsbelasting heeft het sentiment op de woningmarkt flink verbeterd. In een analyse stelt Vastgoedmarkt vast dat er nog veel pijn zit in de woningmarkt. Het kabinet probeert al drie jaar, mede door een intensieve lobby van marktpartijen, uit alle macht een scherpe daling van de woningprijzen te voorkomen.
Maar elke kunstmatige stimulans ten spijt, de afnemende leencapaciteit en dalende koopkracht betekenen de komende jaren onvermijdelijk verder dalende prijzen. Een gezonde prijscorrectie is dankzij de honderden miljarden aan overwaarde te overkomen. Bovendien is die prijscorrectie nodig voor echt herstel van de vraag.
Er zit vooral lucht in de prijsstijging die zich tussen 1998 en 2008 heeft voorgedaan. Die was niet gestoeld op reële economische groei en een toename van de koopkracht, maar het resultaat van een lage rente (4 procent), aflossingsvrije tophypotheken tot 120 procent en jaarlijks bruto 14 miljard euro aan hypotheekrenteaftrek. Tussen 1998 en 2008 zijn de woningprijzen gemiddeld 100 procent gestegen, terwijl het besteedbare inkomen maar met 40 procent groeide. En waar in 1997 de hypothecaire schuld zo’n 110 miljard euro bedroeg, ligt die nu op ruim 630 miljard euro, mondiaal de hoogste hypotheekschuld per inwoner.
Met de al ingezette deleveraging gaat die lucht er onvermijdelijk uit lopen. De leencapaciteit loopt al sinds 2010 terug. Per 1 augustus zijn ook de tophypotheek en de aflossingsvrije hypotheek afgeschaft. Door de dalende koopkracht ligt er nog een grotere daling van de leencapaciteit in 2012 en 2013 in het verschiet. Banken en consumenten blijven bovendien met een schuin oog kijken naar de hypotheekrenteaftrek. De houdbaarheidsdatum van de onbeperkte aftrek lijkt even lang als die van het kabinet-Rutte. Banken zijn er niet gerust op. Naar aanleiding van de Europese bankenstresstest wist een bestuursraadlid van een grote bank te melden dat ‘we binnenskamers rekening houden met een grotere prijsdaling’ dan de 8,4 procent daling de komende twee jaar uit die stresstest.
22 August 2011 om 5:00 pm SB(Quote) (Reply)
Je zou toch denken, dat eea invloed heeft op de vraagprijs, én op de verkopen.
Als het er zo dik bovenop ligt, en moeilijk te missen is, zou je verwachten dat iedere aanbieder de prijs naar beneden zou bijstellen, en dat aan de andere kant er helemaal geen mensen te vinden zijn die nu een huis kopen.
Maar ik heb het mis.
Ik snap er niks van.
22 August 2011 om 6:39 pm tufkaj(Quote) (Reply)
Hebben we het in dit bericht nu eigenlijk over de prijsindex bestaande koopwoningen of over de gemiddelde koopsom?
kadaster.nl/pdf/ar…enprijsindicator.pdf
22 August 2011 om 7:00 pm bankschroef(Quote) (Reply)
Er zijn misschien ook wel verkopers die redeneren: ‘ik wil de hoofdprijs, en anders verkoop ik het niet, want straks is die euro niks meer waard en dat huis is van steen en dat behoud altijd z’n waarde’.
22 August 2011 om 7:19 pm nhz(Quote) (Reply)
Blijkbaar heb je geen flauw benul van het verschil tussen oorzaak en gevolg. Wou je gaan beweren dat het goed voor Nederland is als we nog meer blank, superbovenmodaal bankster tuig hier binnenhalen? Ook wat de VS betreft kun je moeilijk ontkennen dat alle ellende het gevolg is van het beleid van de economische topklasse, die voor 95% uit blanke, nette, goed-opgeleide (joods/christelijke) mensen bestaat. De enige fout van de onderklasse was dat ze tekenden voor huizen die ze met geen mogelijkheid konden betalen; maar het hele opzetje kwam van het soort eerste wereld bewoners die jij zo graag ziet.
Wat een onvoorstelbaar dom stukje analyse, zoals vaker als jij over de wereldpolitiek begint.
22 August 2011 om 7:21 pm nhz(Quote) (Reply)
ja, ik sprak er vandaag nog een. Goud was ook een megabubble, dus geen alternatief. Die mening had hij een aantal maanden geleden ook al, op basis van een gedegen artikel in zijn kwaliteitskrant. De prijs was toen $1400, nu $ 1900. Dat huizen in de polder meer overgewaardeerd zijn dan $1900 goud komt niet bij ze op.
22 August 2011 om 7:23 pm nhz(Quote) (Reply)
twintig jaar lang hersenspoelen door de makelmannetjes, de hypotheekpushers en andere ‘financieel deskundigen’, de politiek en de massamedia vlak je niet in een paar maanden uit. Dit gaat jaaaren duren.
22 August 2011 om 7:25 pm lorenzo(Quote) (Reply)
12 : de geitjes en de leeuwtjes …
22 August 2011 om 7:26 pm nhz(Quote) (Reply)
volgens mij zit er veel meer lucht in de prijsstijging van pakweg 1990 tot 2000, want die was véél groter dan 100% en ook gebaseerd op fake economische groei, easy money en steeds nieuwe maatregelen van de politiek om het huizenbubblemonster te voeden.
22 August 2011 om 7:30 pm Koos Koets(Quote) (Reply)
@Nico de Geit @Nhz
Ik sluit me volledig aan bij NHZ, en zou er aan willen toevoegen waarom dit soort simplistische “henkeningrid” propaganda op dit huizen zeepbel blog gedumpt moet worden, of zie je dit als een goedkope manier om je eigen blog te promoten.
22 August 2011 om 7:40 pm ll(Quote) (Reply)
Fed’s secret loans ?
bloomberg.com/news…-s-secret-loans.html
22 August 2011 om 7:47 pm Ralph(Quote) (Reply)
Sorry, maar wat een (discriminerende onzin). Uberhaupt weleens in de VS geweest? Een neger in Amerika is een Amerikaan, zijn familie komt uit Amerika. Is het klasse verschil gevormd doordat een African-American zwart en zijn voorouders 100+ jaar geleden naar Amerika zijn gebracht of omdat hij stelselmatig wordt achtergesteld? En dat is een retorische vraag natuurlijk.
Zolang er mensen zoals jij bestaan zal dit verschil er altijd blijven. Walgelijk.
22 August 2011 om 7:48 pm Ralph(Quote) (Reply)
Excuses voor de spelfouten en slechte grammatica, maar van zulke onzin gaat mijn bloed koken.
22 August 2011 om 7:56 pm hugo(Quote) (Reply)
Zou de kop niet moeten luiden, Nederlander kan weer minder lenen voor een huis?
22 August 2011 om 8:28 pm tufkaj(Quote) (Reply)
Nou… Dat is de vraag. Ik denk dat als de gemiddelde koopsom is gedaald met 2.3%, men idd 2.3% minder kan lenen. Betreft het hier de PBK, dan kun je er maar moeilijk iets over zeggen. Zeker zolang het aantal te koop staande woningen oploopt, kun je over de daadwerkelijke daling van prijzen niks zeggen.
En over die te koop staande woningen…
Nu ik een tijdje gegevens log van funda (http://fundacijfers.staanhier.nl/graph2.php), kan ik voorzichtig beginnen met wat analyses. Wist u dat:
- er in de eerste 22 dagen van augustus gemiddeld per dag 1114 woningen “sinds vandaag” werden aangeboden?
- er door de NVM op een gemiddelde dag afgelopen jaar 116.409 / 365 = 319 huizen werden verkocht?
- er per dag dus 795 huizen bij zouden moeten komen?
- er per dag gemiddeld 65 huizen bij kwamen?
- er indien je deze lijn kunt doortrekken dus 730 van de 1114 huizen verdwijnen zonder te worden verkocht, danwel helemaal niet nieuw sinds vandaag zijn?
- dit een percentage van dik 65% is?
*hier en daar is afgerond.
** seizoensinvloed op aantal verkochte huizen niet meegerekend
22 August 2011 om 8:43 pm Claude(Quote) (Reply)
@18 Ik denk het wel. Kijk, als je begin jaren 2000 dik 6x kon lenen met een leuke plus (bonussen incalculeren etc.) en nu 4,5x met een min (partnersalaris maar voor de helft of iets dergelijks, strengere Nibud-eisen), dan weet je wel welke richting het op gaat. De gemiddelde prijs was eerst 6x salaris van de gemiddelde woningbezitter (die hoger is dan modaal) en we gaan naar 4,5x.
Alleen het duurt een tijd, omdat verkopers de hoofdprijs willen. Feitelijk is een huis waard wat jouw evenknie qua baan en ‘salarisschaal’ van x jaar jonger kan lenen die dezelfde baan heeft als jij had toen je het huis kocht. Alleen met een andere multiplier.
Als je nu maximaal leent om iets te kunnen kopen, dan doe je jezelf feitelijk tekort. Je koopt dan namelijk iets die een ‘lagere evenknie’ heeft gekocht, waar je eigen evenknie van x jaar geleden nog steeds in een duurder huis zit. Alleen zal het even duren voordat dit helemaal is doorgedrongen in de prijzen. Ik gok zo’n 10 jaar.
22 August 2011 om 8:44 pm Claude(Quote) (Reply)
@20 Laatste alinea, met ‘duurder huis’ bedoel ik groter, waardevoller huis, even lost van de verkoopprijs.
22 August 2011 om 8:47 pm Claude(Quote) (Reply)
@19 Mooi zeg. Voor de wijk die ik volg in Amsterdam kloppen de cijfers volkomen. Als je het adres googlet (voor Miljoenhuizen biedt een schat aan informatie, jammer dat de site verder zo onpraktisch) dan kom je inderdaad op zo’n 60 à 70% uit dat al eerder op Funda stond (al dan niet voor een hogere prijs).
22 August 2011 om 9:14 pm nhz(Quote) (Reply)
@21(Claude):
ik ken diverse voorbeelden van mensen die eind jaren negentig 8-10x hun inkomen konden lenen, zonder een cent aanbetaling. Maar misschien krijgen die nu nog steeds 6x inkomen bij een nieuwe hypotheek, en is hun inkomen inmiddels 20-30% hoger (we praten dan over boven-bemiddelde Nederlanders, vanzelfsprekend).
Een probleem bij de analyse is dat de huizenprijzen in de marge bepaald worden, alleen door degenen die nog kopen/verkopen. Het publiek dat nog koopt is steeds minder representatief. Bij kopers stel ik me voor ambtenaren op leeftijd met een riant salaris en/of goudgerand pensioen, en wellicht nog een leuk erfenisje in het vooruitzicht, die hun huis van 600K euro nu omwisselen voor een optrekje van 1 miljoen, wat op basis van de huidige lage rente (variabel euribor + 0.75% bijvoorbeeld), HRA enz. nog steeds goed te doen is. Zo’n mooi optrekje daar heb je tenslotte recht op als ambtenaar, en wel nu – niet over tien jaar (ik ken enkele voorbeelden in mijn directe omgeving …).
De gemiddelde consument ziet duidelijk de bui hangen (niet alleen op de huizenmarkt), houdt de hand op de knip en heeft dus geen invloed meer op de huizenprijs. Pas als het volume van huizentransacties flink gaat stijgen kun je zien wat de echte ‘waarde’ is.
22 August 2011 om 9:28 pm Nico de Geit(Quote) (Reply)
@ nhz, Koos Koets, Ralph
We zullen zien hoe de multiculturele samenleving zich ontwikkelt. De kansenwijken beloven niet veel goeds.
Filmpje over Detroit:
nicodegeit.wordpre…uchten-af-te-werpen/
Detroit werd 50 jaar lang bestuurd door linkse politici. Mega-woonwijken werden gerealiseerd, onderwijs, gezondheidszorg en er was een goed betaalde arbeidsplaats voor iedereen. De droom van een linkse maatschappij is een nachtmerrie geworden. Detroit wordt nu geteisterd door armoede, werkloosheid en criminaliteit.
Als het destructieve linkse beleid doorgaat verandert heel Amerika in één grote achterstandswijk. En niet alleen Amerika, ook in Nederland zijn de tekenen van een destructief links beleid al goed zichtbaar in Vogelaars’ kansenwijken en andere linkse projecten. Het is politiek correct om het raciale aspect in de problematiek onaangeroerd te laten.
Filmpje: ‘Detroit in ruins’
http://www.youtube.com/watch?v=1hhJ_49leBw
22 August 2011 om 9:57 pm Ralph(Quote) (Reply)
Weleens in Detroit geweest? Nogmaals je hebt letterlijk geen idee waar je het over hebt. Hoe komt het dat Detroit arm is? Omdat er veel “allochtonen” zijn? Heel Amerika is allochtoon, de oorspronkelijke Amerikanen zijn afgeslacht. De grote fabrieken zijn vertrokken uit Detroit, iedereen met geld is verhuisd. Plus er is een enorme crack epidemie.
22 August 2011 om 10:01 pm tufkaj(Quote) (Reply)
speld.nl/2011/08/1…-officieel-afgerond/
zullen we het nu weer over de woningmarkt gaan hebben?
22 August 2011 om 10:17 pm Nico de Geit(Quote) (Reply)
@ tufkai
‘zullen we het nu weer over de woningmarkt gaan hebben?’
Daar heb ik het over. Waarom zouden die woningen in Detroit gemiddeld slechts $ 5.700 kosten? Is dat de toekomst voor multicultureel Nederland?
Gewoon de kop in het zand steken, ontkennen, doodzwijgen, eventueel verbannen of vermoorden. Maar het probleem blijft, volgens de Geit althans.
22 August 2011 om 10:33 pm maarten(Quote) (Reply)
ach discusieren met nico de geit, is dat een van de moderne verworvenheden van onze vergevorderde cultuur?
22 August 2011 om 10:35 pm maarten(Quote) (Reply)
laat nico de geit blaten! vrijheid van meningsuiting
22 August 2011 om 10:43 pm maarten(Quote) (Reply)
detroit was toch juist een efficiente autofabriek ? ooit
22 August 2011 om 11:00 pm Nico de Geit(Quote) (Reply)
@ Maarten
‘was’ ‘ooit’
En straks Nederland? Tijd om je schaapjes op het droge te krijgen, life goes on.
22 August 2011 om 11:05 pm Cinelux(Quote) (Reply)
Grotendeels met ik het met Nico de Geit eens.
Wie wil er in een multicultiwijk wonen?
Ik niet, jullie wel?
22 August 2011 om 11:17 pm maarten(Quote) (Reply)
laten we het land teruggeven aan de dieren, das het best, daar ben ik voor
al het andere is slechts wanhoop
teruggeven aan de geitjes
22 August 2011 om 11:20 pm Nico de Geit(Quote) (Reply)
Mee eens. Bos aanplanten is het beste. Weg met de vogelaarwijken, en bomen planten.
22 August 2011 om 11:24 pm maarten(Quote) (Reply)
nou dat doen ze in Detroit toch ook?
22 August 2011 om 11:36 pm bankschroef(Quote) (Reply)
JA, ik wel, geef mij maar multiculti; helaas is het hier in de Pijp, hartje onroerend goed maffia, een blonde verwende corporale truttenboel aan het worden.
En voor wat betreft werkgelegenheid en kapitalisme: De Rote Armee Fraction en Pol Pot hielden er ook extreme ideeën op na, maar het gaat er om dat je elkaar op deze aardbol allemaal toch iets gunt nietwaar? Dat wij mensen die allemaal min of meer gelijk zijn en niet als dieren hoeven te leven. Overmatige hebzucht is een ziekte.
Hup, geef ons die huizen, zakken met die prijs, de minder dan 4,5 keer 50.000,-/jr willen ook een beetje wonen. Mag het?
22 August 2011 om 11:38 pm Nico de Geit(Quote) (Reply)
Ik heb ergens gelezen dat de banken in de VS huizen laten bulldozeren om de huizenprijs op te krikken.
23 August 2011 om 12:18 am bankschroef(Quote) (Reply)
bankiers zijn primitieve dieren
23 August 2011 om 1:51 am Jaja(Quote) (Reply)
Ik lees hier al een paar jaar met veel plezier maar kan Nico de Geit niet gebanned worden. Hij verziekt regelmatig mijn leesplezier:-(
23 August 2011 om 3:43 am Ralph(Quote) (Reply)
Ja, ik ben geen racist. Vind het geweldig, al woon ik niet in een typische “multicultiwijk” (wil je geen woorden in de mond leggen, maar volgens mij wil jij getto zeggen).
23 August 2011 om 6:50 am ll(Quote) (Reply)
Er zit vooral lucht in de prijsstijging die zich tussen 1998 en 2008 heeft voorgedaan. Die was niet gestoeld op reële economische groei en een toename van de koopkracht, maar het resultaat van een lage rente (4 procent), aflossingsvrije tophypotheken tot 120 procent en jaarlijks bruto 14 miljard euro aan hypotheekrenteaftrek. Tussen 1998 en 2008 zijn de woningprijzen gemiddeld 100 procent gestegen, terwijl het besteedbare inkomen maar met 40 procent groeide. En waar in 1997 de hypothecaire schuld zo’n 110 miljard euro bedroeg, ligt die nu op ruim 630 miljard euro, mondiaal de hoogste hypotheekschuld per inwoner.
23 August 2011 om 6:51 am ll(Quote) (Reply)
En hier het hele artikel
nieuwbouwwijzer.nl…jzen-onvermijdelijk/
23 August 2011 om 7:01 am ll(Quote) (Reply)
10 magere jaren……
welt.de/wirtschaft…estliche-System.html
De toekomst is al geconsumeerd
precies wat hier op dit draadje al jaren wordt gezegd
23 August 2011 om 7:13 am ll(Quote) (Reply)
Niemand heeft belang bij een executiegolf
30 miljard herfinanciering BOG
vastgoedmarkt.nl/n…voor-herfinanciering
23 August 2011 om 7:18 am ll(Quote) (Reply)
Vraag van vandaag, hoe vermijd je een executiegolf
23 August 2011 om 7:39 am ll(Quote) (Reply)
China gaat ons niet redden
telegraaf.nl/dft/n…gustus__.html?sn=dft
23 August 2011 om 10:09 am lorenzo(Quote) (Reply)
Zullen we het nu over autos gaan hebben ? Of iets anders…
23 August 2011 om 10:37 am Nico de Geit(Quote) (Reply)
Het is erg riskant om te beleggen met geleend geld. Toch hebben velen dat gedaan. Sinds 2008 zijn de prijsstijgingen voorbij. Mensen die te veel geleend hebben voor hun huis hebben dus al drie jaar om schoon schip te maken.
Die mensen hebben vaak hun kop in het zand gestoken. Ze wachten op mooi weer, maar de zomer is voorbij en de winter staat voor de deur.
Daar bovenop spelen mensen afkomstig uit de derde wereld een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse maatschappij. Nederland zal daardoor steeds meer gaan lijken op een derde wereldland en zal uiteindelijk zelf een derde wereldland worden.
Het lijkt mij daarom verstandig een deel van je onroerend goed te verkopen tegen wat momenteel redelijk is en het geld dat je voor lange tijd niet nodig hebt te beleggen in fysiek goud. Dat kan door Krugerrands of Maple Leafs te kopen.
Genoemde gouden munten zijn wereldwijd omwisselbaar tegen plaatselijke valuta. Zelf ben ik hard bezig mijn schappjes op het droge te krijgen en mijn vermogen te internationaliseren, Fyiek goud aanschaffen is daar onderdeel van.
Als Nederland verandert in één grote Vogelaarwijk zal ik me daar niet meer thuis voelen. Een slimme geit is op zijn toekomst voorbereid.
23 August 2011 om 11:05 am Nico de Geit(Quote) (Reply)
Zouden jullie iets inhoudelijker willen reageren? Het is gebruikelijk de bal te spelen en niet op de persoon. Schelden komt vaak voort uit onmacht.
De stelling luidt: Mensen afkomstig uit de derde wereld spelen een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse maatschappij. Nederland zal daardoor steeds meer gaan lijken op een derde wereldland en zal uiteindelijk zelf een derde wereldland worden.
23 August 2011 om 1:52 pm Adamus(Quote) (Reply)
funda.nl/koop/arnh…straat-46/kenmerken/
De 90% verkochte woningen voor de oorspronkelijke vraagprijs………?
23 August 2011 om 1:54 pm Adamus(Quote) (Reply)
47
Of tussen de pootjes van de kruimeldief.
23 August 2011 om 1:57 pm Adamus(Quote) (Reply)
Il,
China moet nog 30.000 expats evacueren uit Libië.
23 August 2011 om 1:58 pm nhz(Quote) (Reply)
is die nieuwe 911 waar je zo graag over praat een ’10th anniversary edition’, en krijg je subsidie van de CIA als je er volgende maand eentje bestelt?
23 August 2011 om 2:02 pm Adamus(Quote) (Reply)
43 ll
Zal wel x3 zijn.
Alles is al tig keren doorverkocht en heeft niets meer van doen met de oorspronkelijke stichtingskosten.
Amerkiaanse beleggers van ABP geld enzo….
23 August 2011 om 2:03 pm nhz(Quote) (Reply)
ik denk eerder dat ze een politieke slang / spindoctor zoeken die goed is in alle problemen onder het vloerkleed vegen. Misschien iets voor dr.t, of voor geflipte politici die binnenkort het zinkende Rutte-schip gaan verlaten (na het klappen van de pleuro)?
goed idee, de leegstaande kantoren op de zuidas worden studentenhuisvesting (plus voor andere burgers, daar waren ze al mee bezig geloof ik) en de banksters en topambtenaren van de gemeente worden gehuisvest in containers. Veiligheidshalve het type zonder raampjes en zorg wel dat de grendels er nog op zitten; even kijkje laten nemen en snel op slot als ze binnen zijn. Dat ruimt lekker op in de samenleving.
23 August 2011 om 2:06 pm nhz(Quote) (Reply)
dan rest nog de vraag wie het goud en alle olie/gas van Libie krijgt. De gangsters (‘bevrijdingsfront’) denken vast dat ze dat zelf mogen houden, en VS en EU laten ze nog graag even in de waan totdat de klus geklaard is. Daarna wordt alles toegevoegd aan het grote Anglo-American Empire, daar kan het keizerrijk dan weer een paar weekjes mee vooruit. Al zet die 144 ton goud niet echt zoden aan de dijk nu Hugo al zijn goud terug wil.
23 August 2011 om 5:51 pm Nel(Quote) (Reply)
zie nergens reacties over de miljarden die de FEd geprint heeft om de banken overeind te houden..incluis de rabo voor iets van 8 miljard..
nederland bezuinigt 16 miljard en ligt zogenaamd op zijn gat (geen leger en geen cultuur meer, grappigste bezuiniging ooit)..
maar spreekt dit niet boekdelen over de macht van de ECB en FED, wie controleren bij dit soort megalomane bedragen eigenlijk dat er niet een paar honderd miljardjes extra gedrukt worden..alles wat de ecb opkoopt lijkt me ook allemaal “illegaal geprint papier?”
als 6 miljoen huizen in nederland in 1 dag 50.000 minder waard worden hebben we het grootste verlies dan gehad..dat kost dan 300 miljard?
zou het mogelijk zijn dat zij die nu ongestraft kunnen “printen” straks ook degenen zijn die de nieuwe wereldmunt mogen drukken?
23 August 2011 om 6:12 pm ll(Quote) (Reply)
@ adamus ABP verliest zaak rommelhypotheken Countrywide
amweb.nl/nieuws/in…otheken.159207.lynkx
23 August 2011 om 6:21 pm ll(Quote) (Reply)
Stopt het dan nooit ?
De Jager maakt WEER propaganda voor Sub-Prime hypotheken…..
amweb.nl/nieuws/ne…oor-nhg.159383.lynkx
23 August 2011 om 7:13 pm tufkaj(Quote) (Reply)
ll,
Ik zie hem niet echt reclame maken. Eerder een beleefd antwoord geven op Rob Mulder van VGH die een eerdere verklaring van JK niet bleek te begrijpen: peilinghypotheekre…ager-zijn-woord.html
23 August 2011 om 7:17 pm Okkie(Quote) (Reply)
Cinelux,
Mijn benedenburen zijn Indiërs of bedoelde je dat niet?
23 August 2011 om 8:30 pm lorenzo(Quote) (Reply)
51 , nou die kever schiet mij altijd te binnen als ik hier weer eens ben.
Over subsidie en de CIA is me niets bekend. Gewoon geen auto in Nederland kopen , scheelt al veel.
23 August 2011 om 8:37 pm 406(Quote) (Reply)
Ralph,
Is dit dezelfde Ralph die in een ander topic alleenstaande moeders met 3 kinderen als uitschot bestempelde?
23 August 2011 om 8:39 pm 406(Quote) (Reply)
@60
23 August 2011 om 8:44 pm hugo(Quote) (Reply)
@54 (Nel)
Technisch gezien heeft de FED de miljarden uitgeleend aan onze banksters. Ja de ECB en de FED hebben belachelijk veel macht en staan boven elke wet. Enige wat je tegen dat tuig kunt doen is die Euro, Dollar etc aan fiat troep dumpen zodra je het binnen krijgt en geen schulden aangaan / hebben. Goud is het geld van koningen, zilver van handelaren, schuld voor slaven.
@56 (ll)
Pas als alles geroofd is en we in een neo feodale samenleving wonen. Denk dat je dit interview met K. Austin Fits wel kunt waarderen (vanaf 12.45). Had een hoge functie onder Bush Sr. erg openhartige / schijnbar oprechte vrouw. maxkeiser.com/2011…bankers-aliens-e175/
23 August 2011 om 8:53 pm nhz(Quote) (Reply)
niet dat ik deze discussie wil voortzetten maar ik zou zeggen: ga eerst eens een geschiedenisboek lezen over het ontstaan van Nederland voordat je blijft raaskallen over dit onderwerp. Het is hier van het begin af aan multi-culti wat de klok slaat, in de 15e-18e eeuw waren er hele golven immigranten die een belangrijke bijdrage leverden aan het land (o.a. met de roots in wat nu Oost-Europa resp. het Midden-Oosten heet), en ook toen waren er vast polderbewoners die beweerden dat de wereld zou vergaan als niet meer iedereen in de polder zwarte kousen zou dragen, streng gristelijk was en 3x per zondag naar kerk zou gaan. Alleen schreven ze dat dan niet op een hitserig blog op internet, maar misschien op een plakkaat aan de kerkdeur ofzo (al denk ik eerder dat dit type polderbewoners helemaal niet kon schrijven). Ik denk dat Nederland een aanzienlijk deel van zijn huidige welvaart te danken heeft aan die multi-culti cultuur, die een wat bredere (realistischer) blik op de wereld mogelijk maakt dan wat je pakweg in flyover country in de VS vindt.
23 August 2011 om 9:40 pm Buddy(Quote) (Reply)
de Donners van Nl zorgen ervoor dat de HRA gehandhaafd zal blijven.
finance.yahoo.com/…-says-184750774.html
Nl en VS hebben in dit opzicht verdraait veel overeenkomsten.
23 August 2011 om 9:46 pm tufkaj(Quote) (Reply)
Rabo zet door met afbouwen aflossingsvrij:
fd.nl/beleggen/492…at-door?visited=true
morgen meer in FD. (als linkje niet werkt heb je al 10 FD pagina’s bezocht deze maand. Moet je ff abo aanmaken of cookies wissen en opnieuw proberen
)
23 August 2011 om 9:51 pm AVE(Quote) (Reply)
Wel interessant hier hoor. Alle facetten van de sociale geografie worden in alle eenvoud tot in den treure uitgelepeld om de daling van de huizenprijzen en de nakende ineenstorting van de woningmarkt te kunnen becommentariëren.
Het vervolg is wellicht hoe eetbaar Krugerrands zijn en of we tenminste in rechte lijn tot 1600 kunnen aantonen een afstammeling te zijn van een Nederlands ingezetene.
Als er trouwens één land op de wereld multiculti is, dan is het wel de VS, ook wel de “Melting Pot”
Vooringenomheid vertroebelt!
Kunnen we het nu weer over auto’s hebben?
23 August 2011 om 9:55 pm dalen(Quote) (Reply)
OT
Beste admin,
Ik waardeer uw site en uw aandacht voor het onderwerp de “huizenmarkt zeepbel” in hoge mate en ook de vele interessante en leerzame reacties. Om die reden het volgende:
Regelmatig zie ik dat u, of iemand die reageert, het volledige artikel van een dagblad of een tijdschrift op de site zet. Het is misschien beter om een enige tekst (met wat citaten) te maken over het desbetreffende artikel met korte samenvattingen en een verwijzing (hyperlink) naar het artikel.
De reden dat ik dit schrijf is dat ik de laatste tijd jurisprudentie voorbij zie komen waarbij kleine internet bloggers aansprakelijk worden gehouden i.v.m. inbreuk op het auteursrecht. Ik zou niet graag zien dat u enige hinder ondervindt van onder andere http://www.auxen.eu/ Zij zijn bij mijn weten ingeschakeld door diverse uitgevers om actief op zoek te gaan bloggers / site’s die inbreuk maken op het auteursrecht.
http://www.auxen.eu/ heette voorheen Cozzmoss en u zal online genoeg over hen vinden. Veel juristen ageren fel tegen deze bemoeienis. Het zal met uw site ook niet zo’n vaart lopen omdat er geen geld mee wordt gegenereerd maar de rechtspraak is niet altijd duidelijk.
Tussen welke bandbreedte u wel kan blijven, staat onder andere in artikel 15 e.v. van de Auteurswet.
Nogmaals, dit is geen kritiek. Uw site is hard nodig om de vele struisvogels in Nederland boven het zand uit te trekken.
“Keep on blogging”
23 August 2011 om 10:00 pm dalen(Quote) (Reply)
PS
Laat u vooral niet bang maken maken maar uw site krijgt op dit moment (gelukkig maar) erg veel aandacht en er zijn altijd idioten die iemand het leven zuur willen maken.
Met een kleine aanpassing is er geen vuiltje aan de lucht.
23 August 2011 om 10:01 pm Bug(Quote) (Reply)
406
Is dit dezelfde Ralph die in een ander topic alleenstaande moeders met 3 kinderen als uitschot bestempelde?
Ik denk dat het een andere is deze toont humaniteit en gebruikt geen vulgaire taal. +++
23 August 2011 om 10:10 pm hugo(Quote) (Reply)
@73 (AVE)
Krugertje zo wegwerken licht allicht zwaar op de maag. Met wat bewerking schijnt het prima te eten te zijn. blogs.wsj.com/weal…ch-like-to-eat-gold/
23 August 2011 om 11:33 pm AVE(Quote) (Reply)
@Hugo
Ach, vroeger at ik van die gebakjes met die zilverkleurige kogeltjes op het toefje. Die kogeltjes leken verdacht veel op een stalen kogellagertje.
En verdomd, als ik daarna een scheet liet, had ik een gat in mijn onderbroek.
24 August 2011 om 1:54 pm Ralph(Quote) (Reply)
Precies dezelfde. En dingen verzinnen is altijd makkelijk, zoals jij nu doet. Weer gelul van jouw kant dus.
24 August 2011 om 1:55 pm Ralph(Quote) (Reply)
En voor de duidelijkheid, was gericht aan zowel Bug als 406.
24 August 2011 om 9:55 pm nhz(Quote) (Reply)
tip voor NVM:
Software ‘journalists’ pump out stories in seconds
newscientist.com/b…ters-threatened.html
Met wat aanpassingen moet het mogelijk zijn om dagelijks een brij van optimistische verhalen over de huizenmarkt uit te braken. Misschien kunnen ze zelfs wel automatisch reclamefilmpjes voor in de Fabeltjeskrant genereren. Geen journalist die het verschil merkt, en het sentiment van de consument gaat vanzelf weer huizenhoog zo!
21 September 2011 om 9:17 pm Emmy(Quote) (Reply)
What I find so itneersitng is you could never find this anywhere else.