Arnoud Boot expains whats wrong with Dutch Housing and pensions

Boot legt het dit keer in het Engels uit…

Share Button
Tagged with: , ,
74 comments on “Arnoud Boot expains whats wrong with Dutch Housing and pensions
  1. BBB says:

    Door de verandering van de demografie hadden bepaalde regelingen aangepast moeten worden. Denk hierbij aan AOW, het pensioenstelsel in zijn geheel en de woningmarkt.

    Maar voor de oudere generatie (babyboomers) geldt: Na mij de zondvloed.

    Die zondvloed gaat komen. Ik denk rond 2030.

  2. Nico de Geit says:

    Oldtimers, edelmetaal en kunst kun je wereldwijd verkopen. Je zit dus niet muurvast zoals bij OG.

  3. Arjan says:

    Kan die man niet minister van Wonen worden?

  4. Steven says:

    Ik vind het een goede vent, maar hij legt het niet echt duidelijk
    uit. Ik zie geen doel in zijn betoog.

  5. Arjan says:

    Steven,

    Meer huurwoningen, minder subsidie op kopen, etc. Het bekende verhaal. 😉 Maar hij is een roepende in een woestijn.

    Vraag me af waarom het in het Engels is…

  6. Steven says:

    Arjan: Meer huurwoningen, minder subsidie op kopen, etc.

    dat is meer een vertaling van wat ie zegt: daar ben ik het overigens volkomen mee eens.

  7. Nico de Geit says:

    Het land over 25/50 jaar – de jeugd in de Nederlandse grote steden komt voor meer dan de helft uit derde wereldlanden. Als dat voor het beloofde welvaartswonder gaat zorgen is dat mooi.

    Maar als de arbeidsproductiviteit achterblijft is er een ernstig probleem. Ook voor iedereen die zijn bezit in die economie dan duur wil verkopen/verhuren.

    Zaken die niet plaatsgebonden zijn zoals oldtimers, edelmetaal etc. kennen dat probleem niet. Die krijgen een nieuwe eigenaar op een plaats waar het wél goed gaat.

    Ik heb helemaal niets met het Nederlandse multiculturele model. 100% niks.

  8. maff says:

    De oplossing voor het schuldenprobleem

    http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/alexandersassenvanelsloo/26960414/__De_oplossing_voor_schuldenprobleem__.html

    Maar er IS helemaal geen schulden probleem ……

    want die schulden staan nog steeds off-balance
    so no problem 🙂

  9. Nico de Geit says:

    Veel mensen schijnen zich niet af te vragen wie over 30 jaar het stokje van hen over gaat nemen – en dan heb ik het over woningen en bedrijven. Dan mompelen ze iets over een glazen bol. Maar de demografie zou helder moeten zijn. In Amsterdam is 65% van de jeugd afkomstig uit de derde wereld – het moeten toppertjes worden, een uiterst riskant project. Als het misgaat, niet prettig, ook niet voor die mensen zelf. Ze kwamen hier naartoe vanwege mooie beloften/hoge verwachtingen, menen recht te hebben op gelukzaligheid.

  10. Nico de Geit says:

    Kamer te koop voor € 67.000,–, erfpacht en € 150,– per maand servicekosten – douche en keuken gemeenschappelijk. Als huisvesting er zo uit ziet, is het dan nog verantwoord kinderen op de wereld te zetten? Steeds meer mensen vinden van niet, en dat zie je terug in de demografie. Nederlanders sterven uit, immigranten vol hoop stromen toe.

  11. Nico de Geit says:

    Demografie, en dan vooral de instroom van mensen uit de derde wereld, schijnt een gevoelig onderwerp te zijn. Als het om immigranten uit de derde wereld gaat schijnt het verplicht te zijn om heel hard te roepen dat het toppertjes zijn en dat het een welvaartswonder gaat worden. Een realistische verwachting is onacceptabel. Voor je het weet krijg je de schuld van falende integratie.

  12. Reichsmark says:

    Grenzen dicht. We hebben al veel te veel uitvreters hier.

  13. Nico de Geit says:

    Reichsmark:
    Grenzen dicht. We hebben al veel te veel uitvreters hier.

    65% van de jeugd in Amsterdam komt oorspronkelijk uit de derde wereld. Nog eens een flink aantal heeft één ouder die oorspronkelijk uit de derde wereld komt. ‘Grenzen dicht’ is een gepasseerd station. De situatie is zoals die is. Velen zien de implicaties nog niet. De ellende moet eerst op straat liggen, anders zien ze het niet.

    De één ziet toppertjes in spé, een ander meent dat ze de ellende uit de derde wereld met zich meenemen, genetisch bepaald. De bewoners van morgen.

  14. Nico de Geit says:

    En dan nu: demografie en pensioen.

  15. Steven says:

    Nico de Geit: Demografie, en dan vooral de instroom van mensen uit de derde wereld, schijnt een gevoelig onderwerp te zijn.

    Als mensen uit de derde wereld echt zo’n laag IQ hebben dat het gewoon twee standaard-deviaties lager is dan de “onze”, is het uiteraard de vraag of je ze wel binnen moet laten.
    Een IQ van 70 tot 80 houdt in dat je bijvoorbeeld niet eens normaal een spelletje Monopoly met ze kan spelen (ook al leren ze goed Nederlands).
    Duidelijk is ook dat als ze uit China of Korea(of zo) komen dat probleem er juist niet is: die gaan naar het VWO en verder of ze starten een eigen zaak en gedragen zich vaak meer dan keurig. (beter dan ik)

    Als je tijd hebt: https://www.youtube.com/watch?v=t1mgrTGeDPM&t=2863s

  16. Steven says:

    Ik heb me er al maanden in verdiept. Er zijn bijvoorbeeld mensen die denken dat als de bevolking een IQ heeft onder de 90 democratie niet werkt.

    https://www.youtube.com/watch?v=NoYp98fQTGA

    enz. enz. Ik heb weer genoeg gebrabbeld.

  17. Nico de Geit says:

    Steven: Als je tijd hebt:

    Voor mij is duidelijk dat genen hardnekkig zijn. In het westerse (hogere) onderwijs zijn ze er zeker van dat alles cultureel bepaald is. Iedereen die het daar niet mee eens is moet kapot (of van school).

  18. dr.t says:

    Nico de Geit:
    Veel mensen schijnen zich niet af te vragen wie over 30 jaar het stokje van hen over gaat nemen – en dan heb ik het over woningen en bedrijven. Dan mompelen ze iets over een glazen bol. Maar de demografie zou helder moeten zijn. In Amsterdam is 65% van de jeugd afkomstig uit de derde wereld – het moeten toppertjes worden, een uiterst riskant project. Als het misgaat, niet prettig, ook niet voor die mensen zelf. Ze kwamen hier naartoe vanwege mooie beloften/hoge verwachtingen, menen recht te hebben op gelukzaligheid.

    Trump-, Wilders-en Brexit aanhangers, zijn vaak blanke, oude, vastgeroeste, bange, laag opgeleide personen.
    Helaas zijn het er zoveel. Door de domme macht van het grote getal vomen ze zo een aller laatste stuiptreking van de BBB generatie.
    Nog even en we hebben geen last meer van ze, hopelijk verpesten ze het voor het zover is niet teveel voor iedereen.

    Over een jaar of vijf zijn ze niet mav

  19. dr.t says:

    Nico de Geit: Voor mij is duidelijk dat genen hardnekkig zijn. In het westerse (hogere) onderwijs zijn ze er zeker van dat alles cultureel bepaald is. Iedereen die het daar niet mee eens is moet kapot (of van school).

    Weer een nieuwe definitie van racisme uitgevonden, Nico?

  20. dr.t says:

    Reichsmark:
    Grenzen dicht. We hebben al veel te veel uitvreters hier.

    En het is besmettelijk.

  21. Dawg says:

    dr.t: Weer een nieuwe definitie van racisme uitgevonden, Nico?

    Ben jij van de gedachtepolitie die hier nog even komt aangeven wat de toegestane mening is?

    “Political correctness is the newest form of intolerance, and it is especially pernicious because it comes disguised as tolerance. It presents itself as fairness, yet attempts to restrict and control people’s language with strict codes and rigid rules. I’m not sure that’s the way to fight discrimination. I’m not sure silencing people or forcing them to alter their speech is the best method for solving problems that go much deeper than speech.”

    George Carlin

  22. Nico de Geit says:

    dr.t: Weer een nieuwe definitie van racisme uitgevonden, Nico?

    Kijk. Dr. t ziet sterretjes waar anderen liever wat afstand nemen.

  23. Nico de Geit says:

    Dawg: Ben jij van de gedachtepolitie die hier nog even komt aangeven wat de toegestane mening is?

    Sommige mensen komen nooit aan zelf denken toe. Ze komen niet verder dan napraten wat ze op school hebben geleerd. Zeg je iets kritisch, gaan ze ‘WILDERS’ schreeuwen.

    Het gaat over demografie, huizenmarkt, pensioenen en geld.

  24. Nico de Geit says:

    dr.t: Weer een nieuwe definitie van racisme uitgevonden, Nico?

    Iemand zomaar voor racist/Hitler uitmaken zou strafbaar moeten zijn. Maar zo zijn de geschoolde domkoppen geprogrammeerd. Bevalt iets niet, of snappen ze het niet, gaan ze ‘WILDERS’ roepen. Het zijn de schapen uit 1984.

  25. Dawg says:

    Nico de Geit: Sommige mensen komen nooit aan zelf denken toe

    “Trump-, Wilders-en Brexit aanhangers, zijn vaak blanke, oude, vastgeroeste, bange, laag opgeleide personen.”

    Lijkt het wel een beetje op.

  26. Nico de Geit says:

    Nico de Geit:

    Het gaat over demografie, huizenmarkt, pensioenen en geld.

    Ik quote mezelf nog maar een keer. Het gaat om veel geld. En mensen natuurlijk.

  27. Deutsche Mark says:

    Dawg: Ben jij van de gedachtepolitie die hier nog even komt aangeven wat de toegestane mening is?

    Dr.t is een typische “Gutmensch”. Levensgevaarlijk volk…

  28. Deutsche Mark says:

    Als de Gutmensch hout aan het hakken is, mag de moordenaar met een bijl rondlopen. Anders is het discriminatie.

  29. Deutsche Mark says:

    Nico de Geit: … Het gaat om veel geld. …

    En belangen.
    Dr.t heeft andere belangen dan de meeste overige zeepbellers. Hij wil daarover (wijselijk) nooit veel verklappen.

  30. Deutsche Mark says:

    Deutsche Mark:
    Als de Gutmensch hout aan het hakken is, mag de moordenaar met een bijl rondlopen. Anders is het discriminatie.

    En als de moordenaar dan nog een ander kleurtje heeft, is het rasicme.
    Zo eenvoudig steekt de wereld van de Gutmensch in elkaar.
    Levensgevaarlijk dus.

  31. Nico de Geit says:

    Deutsche Mark: En belangen.
    Dr.t heeft andere belangen dan de meeste overige zeepbellers. Hij wil daarover (wijselijk) nooit veel verklappen.

    Ik denk dat hij het echt niet ziet. Het schijnt dat zo’n 70% van de mensen niet echt na kan denken. Ze blaten alleen maar na.

    Hoogstwaarschijnlijk acht hij zichzelf een heel goed mens, beter mens, Übermensch. Hij is er zeker van dat hij de waarheid in pacht heeft.

    Opmerkelijk dat hij begint te schelden. Als mensen uit de derde wereld toppertjes worden, voor een welvaartswonder gaan zorgen, prima toch?

    Ook zo’n dooddoener: ‘Ik ken een immigrant die wel succesvol is’. enz. enz. enz. enz.

  32. Steven says:

    Nico de Geit: Opmerkelijk dat hij begint te schelden. Als mensen uit de derde wereld toppertjes worden, voor een welvaartswonder gaan zorgen, prima toch?

    Dr.T zei vrijwel niets.. dus je reactie is wat over-done

  33. Dr.t says:

    Nico als jij een genetische verklaring voor inferieuriteit ‘sterretjes uit ‘ wat ben je dan wel, iemand die het toch maar goed ziet.

    Maar klets maar verder raak hier met je vriendjes, ik ben weg.

  34. Nico de Geit says:

    Steven: Dr.T zei vrijwel niets.. dus je reactie is wat over-done

    Dr. t haalde Wilders erbij. Ik vind dat nogal wat.

  35. Nico de Geit says:

    Dr.t: ik ben weg

    En blijf je weg?

  36. Nico de Geit says:

    Dr.t: ik ben weg

    Waarom ren je weg? Omdat heel hard ‘WILDERS’ janken niet werkt?

    We hebben het over demografie, pensioenen en de huizenmarkt. Moeilijk allemaal.

  37. Deutsche Mark says:

    Dr.t:
    … ik ben weg.

    Weglopen voor de realiteit en lekker blijven dromen; nog zo’n vervelende eigenschap van Gutmenschen. Ze zijn nog erger dan die nutteloze import-gelukzoekers.

  38. Deutsche Mark says:

    Dat ik op dit punt nogal fel van leer trek heeft overigens een goede reden: mijn kinderen zitten straks met de dezastreuze gevolgen van de foute gutmensch-beslissingen opgescheept. En omdat ik van mijn kinderen houd, wil ik hier verandering zien. Hoe sneller, hoe beter.

  39. maff says:

    Huisjes bubbel alarm in Duitsland

    ECB rentesignaal kapotgemaakt

    http://marketupdate.nl/nieuws/economie/valutacrisis/deutsche-bank-ecb-rentesignaal-kapotgemaakt/

    Ps 🙂 ECB, de ‘Heilige’ en haar narren

    http://www.toonpool.com/user/4288/files/economy_936815.jpg

  40. Nico de Geit says:

    Dr. t brengt toch wel een belangrijk punt naar voren: demografie en de gevolgen daarvan zijn nog steeds niet bespreekbaar. Sterker: worden door velen niet eens begrepen omdat ze geen gevoel hebben voor macro-economie.

    Mijn motto: red jezelf.

  41. Adamus says:

    dr.t: Trump-, Wilders-en Brexit aanhangers, zijn vaak blanke, oude, vastgeroeste, bange, laag opgeleide personen.
    Helaas zijn het er zoveel. Door de domme macht van het grote getal vomen ze zo een aller laatste stuiptreking van de BBB generatie.
    Nog even en we hebben geen last meer van ze, hopelijk verpesten ze het voor het zover is niet teveel voor iedereen.

    Over een jaar of vijf zijn ze niet mav

    boel klanten voor een sociale huurwoning of zolang de slimmerikjes als Blok nog aan zet zijn een starterswoning met starterslening.

  42. Adamus says:

    Nico de Geit: En blijf je weg?

    staat nu als een roepende op het Malieveld.

  43. Adamus says:

    Deutsche Mark:
    Als de Gutmensch hout aan het hakken is, mag de moordenaar met een bijl rondlopen. Anders is het discriminatie.

    heeft Brussel daar geen regeltje voor?

  44. Latida says:

    Ouderen bezetten dure ziekhuisbedden, maar ze wonen dan ook te lang in te grote en te dure huizen.

    “Ouderen die steeds langer thuis wonen, kunnen vrijwel nergens anders terecht als ze er eens iets aan de hand is. Na een val of een ziekte bijvoorbeeld duurt de nodige opvang relatief lang, de ouderen kunnen dan even niet voor zichzelf zorgen. Een tijdelijke opvang in een soort verpleeghuis, zou uitkomst bieden, maar ziekenhuizen zien dat dit soort ’eerstelijns opvang’ ook lang niet altijd beschikbaar is. De ouderen bezetten daarom nu dure ziekenhuisbedden.”

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/26966925/__Ouderen_op_spoedeisende_hulp__.html

    “In november 2013 werd bekend gemaakt dat vier van de tien verzorgingshuizen in Nederland zullen gaan sluiten. Dit is het gevolg van bezuinigingen maar ook van een ander beleid waarbij zelfstandigheid van de oudere mens op de voorgrond staat.”

    http://mens-en-samenleving.infonu.nl/levensvisie/122294-aantal-verzorgingshuizen-zal-gaan-sluiten.html

    Zie de gevolgen van dat ‘ander beleid’ hierboven.

  45. Latida says:

    Wordt men eindelijk wakker?

    “Als we inzoomen op het Nederlandse pensioenstelsel, dan komen we erachter dat het duur, instabiel en ondemocratisch is geworden. Sterker nog, onze manier van pensioneren kent maar weinig voordelen ten opzichte van pensioenvoorzieningen in andere landen. De meesten van ons hebben dit alleen niet door, omdat het Nederlandse pensioenstelsel veel en veel te ingewikkeld is geworden.

    Dus nee: Nederland heeft niet het beste pensioenstelsel ter wereld.”

    https://decorrespondent.nl/5576/nederland-heeft-niet-het-beste-pensioenstelsel-ter-wereld-integendeel/535237318176-79e9b42c

  46. BBB says:

    Als je net Lubach hebt gemist raad ik je aan deze alsnog te kijken en dan reactie nr. 1 van dit draadje te lezen.

    Onnozelheid is een bewuste keuze om dom te zijn. Roemer en Marijnissen zijn het voorbeeld van deze onnozelheid. Henk Krol spant de kroon.

    Voor al deze babyboomers geldt: Na mij de zondvloed.

    2030.

  47. Arjan says:

    BBB: Als je net Lubach hebt gemist raad ik je aan deze alsnog te kijken en dan reactie nr. 1 van dit draadje te lezen.

    Onnozelheid is een bewuste keuze om dom te zijn. Roemer en Marijnissen zijn het voorbeeld van deze onnozelheid. Henk Krol spant de kroon.

    Voor al deze babyboomers geldt: Na mij de zondvloed.

    2030.

    Die onnozelheid zit vooral bij de politiek, die decennialang wanbeleid voert op de woningmarkt. Van veel intelligent beleid is ook geen sprake in het huidige kabinet van vooral middelmatige 30’ers, 40’ers en 50’ers. Politici zijn te schijterig om hun middelvinger tegen de kiezer op te steken en gewoon de HRA verder in te perken, de LTV naar beneden te gooien, etc.

    Veel onnozelheid is er ook bij de jongere generaties, die tophypotheken hebben genomen en daardoor geen geld overhouden om in de economie te pompen. De babyboomers hebben vaak gewoon een huis gekocht met een flink aandeel eigen geld. Wat kun je daar verkeerd aan vinden?

  48. Latida says:

    Arjan,

    Betreffende clip van Lubach staat hier:

    https://www.youtube.com/watch?v=5Mmz3NUWYcw

  49. Dawg says:

    BBB: Als je net Lubach hebt gemist raad ik je aan deze alsnog te kijken en dan reactie nr. 1 van dit draadje te lezen.

    Arjan Lubach altijd leuk, maar niks nieuws gehoord. Doen het altijd goed die bevolkingspiramides en de daaruit volgende verhoudingsgetallen tussen AOW-ers en aantallen werkenden, maar ‘t is minder dan de helft van het verhaal.

    * Met de vergrijzing en de dalende huwelijksvruchtbaarheid daalt ook het aantal kinderen.
    Tegen over het stijgende kosten van het aantal AOW-ers staan de lagere kosten die kinderen met zich meebrengen. In 2040, als de vergrijzing piekt staat de verhouding tussen het aantal kinderen plus AOW-ers en het aantal werkenden (de afhankelijkheidsratio) in Nederland weer op het niveau uit de jaren ’70.

    * In de jaren ’50, toen tegenover elke AOW-er zeven werkenden stonden, had vrijwel geen enkele AOW-er een pensioen. Sindsdien is het aantal AOW-ers met pensioen alleen maar toegenomen en al die ouderen betalen gewoon belasting over dat pensioen. Per saldo blijft het verschil tussen wat de AOW kost en wat de AOW-ers aan directe en indirecte belasting betalen door de jaren tussen de de -1 en -1,5% van het bbp hangen. Ook als in 2040 tegenover iedere AOW-er nog maar twee werkenden staan.

    * We gaan van +/- 1 mln AOW-ers in 1970, via 2,3 mln in 2000 en 3,4 mln in 2015 naar 4,4 mln AOW ers in 2040. Al die paniekverhalen zijn dus leuk, maar we hebben de grootste stijging van het aantal AOW ers al achter de rug en Marijnissen heeft in zekere zin gelijk dat het enige relevante onderscheid dat tussen rijken en armen gaan. De oude truc om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en uit te spelen heeft namelijk als voorspelbaar eindpunt de ‘eerlijkhed’ van allemaal een armoedige oude dag.

  50. Dawg says:

    En,nu ik hier toch ben: kijk eens in het onderstaande artikel naar de grafiek waarin de door pensioenfondsen betaalde uitkeringen en ontvangen premies staan afgebeeld. Ja, ik weet het: pensioen is geen AOW, maar uit die pensioenen gaat de oude garde de belastingen betalen waarmee de collectieve uitgaven medebetaald kunnen worden.

    https://decorrespondent.nl/5576/nederland-heeft-niet-het-beste-pensioenstelsel-ter-wereld-integendeel/142912880-6ef5964f

    Tussen 2000 en 2014 steeg het totaal aan uitgekeerde pensioenen van 12,4 naar 26,7 mld. Alleen al de geinde premies stegen van 11,2 naar 31,1. Vanaf 2002 waren de premie inkomsten daarbij structureel hoger dan de uitkeringen. Als we daarbij ook nog de beleggingsopbrensten, vermindert met de beheerskosten bij optellen is het niet zo verwonderlijk dat het totale pensioenvermogen de afgelopen jaren als een luchtballon is opgeblazen tot 1700 miljard euro. Was rond 2000 nog zo’n 500 miljard als ik me niet vergis. In ieder geval veel en veel sneller gestegen dan de vergrijzing. Dankzij de waanzin van de rekenrente, een pretentieuze theoretische constructie, rekenen we ons nu echter arm. Met als resultaat dat generaties tegen elkaar worden opgezet en een dwang tot werken tot je er bij neervalt.

    Die rekenrente van tegen de nul procent is een symptoom van een ziek financieel stelsel dat elk moment in elkaar kan klappen. Nog meer sparen, langer werken en ondertussen strijd tussen generaties om verdeling van lusten enlasten om nog meer geld in een brak stelsel te storten? Lijkt me niet verstandig.

  51. Latida says:

    Dawg,

    Ook elders zwemmen de haaien rond de prooi:

    “In a rare moment of candor, a then-editor of The New York Times, Fred Brock, wrote an article critical of the Social-Security-is-going-broke alarmists titled “Save Social Security? From What?” (Business section, November 1, 1998). Brock attributed the faux hysteria to “hidden agendas…..Wall Street would love to get its hands on at least some of the billions of dollars in the Social Security trust fund . . . But knowing that the idea [of full privatization] won’t fly politically, [politicians] are pushing for partial privatization, in which individuals would invest a portion of their contribution in the stock market, all in the name of rescuing the system.””

    http://www.counterpunch.org/2016/11/04/the-coming-plague-of-poverty-among-the-elderly-clintons-plan-for-gutting-social-security/

  52. Latida says:

    “With much of their bread and butter — government bonds — yielding less than zero, the pursuit of a stable income has turned Europe’s pension funds into anything from landlords of Dutch sex shops and British bingo halls to investors in lotteries in Gibraltar. ”

    en

    “The reach for returns has ended in tears before, though these are exceptional times and it means there are some unlikely beneficiaries of pension money.
    One has been Gibraltar-based Lottoland Ltd., which allows punters to bet on the world’s biggest lotto draws including EuroMillions and MegaMillions.”

    http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-11-04/sex-shops-bingo-and-sewage-define-new-era-of-pension-portfolios

  53. Latida says:

    Populariteit Wilders te danken aan hoge hypotheken? Tel de overeenkomsten:

    “An updated analysis from Gallup this week has revealed another factor that could be behind Republican presidential nominee Donald Trump’s popularity: expensive mortgage-interest payments.

    According to the analysis, respondents in hundreds of surveys were more likely to view Trump favorably if they lived in Zip codes with heavy mortgage-interest burdens relative to local incomes, after taking into account a range of socioeconomic factors.”

    en

    ““The increasing unaffordability of housing is a major macroeconomic problem in the United States,” said Gallup economist Jonathan Rothwell. “The sort of long-term financial stress wrought through housing, and the way it plays out in people’s lives, could translate into political frustration with the status quo.””

    https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2016/11/04/trump-succeeds-in-neighborhoods-burdened-by-heavy-mortgages-report-says/

  54. BBB says:

    Arjan: Die onnozelheid zit vooral bij de politiek

    We zullen zien hoe volgend jaar de verkiezingen verlopen en hoeveel onnozele kiezers deze politieke poppen volgen.

  55. BBB says:

    Dawg,

    Wat een onzinnigheid staat er in jouw 4 bullets. Ik denk dat jij 50plus stemt maar dat zal je wel niet toegeven.

  56. Latida says:

    “Uit onderzoek van het Nibud blijkt dat 45 procent van alle huishoudens moeite heeft met rondkomen en 40 procent achterloopt met betalingen. Een op de vijf huishoudens heeft dusdanig ernstige betalingsachterstanden dat sprake is van betalingsproblemen.”

    http://www.telegraaf.nl/dft/geld/slim-zuinig/26967964/__Nibud__spaar_maandelijks_10__van_uw_inkomen__.html

  57. Dawg says:

    BBB: Wat een onzinnigheid staat er in jouw 4 bullets. Ik denk dat jij 50plus stemt maar dat zal je wel niet toegeven.

    Zo’n gemakzuchtige reply verdient eigenlijk geen antwoord mijnerzijds meer. Wie ik ben, hoe oud of op welke partij ik stem doet helemaal niet ter zake. Al helemaal niet als je zelf met geen enkel argument komt dat je uitspraken ondersteunt. Maar goed…

    Wat ik in die vier bullets stel wordt keurig samengevat in een tabel (5.1) op bladzijde 81 uit de volgende CPB publicatie:

    https://www.cpb.nl/sites/default/files/publicaties/download/ageing-and-sustainability-dutch-public-finances.pdf

    Vergelijk zelf maar eens m.b.v. tabel 5.1 de te verwachten uitgaven aan ‘public pensions'(=AOW) met
    de te verwachten afdrachten aan direct en indirecte belastingen door gepensioneerden.

    uitgaven AOW in % bbp

    2006 4,7
    2011 5,3
    2020 6,6
    2040 8,8

    directe en indirecte belastingen door gepensioneerden
    in % bbp

    2006 1,8 + 1,9 = 3,7
    2011 1,9 + 2,2 = 4,1
    2020 2,5 + 2,9 = 5,4
    2040 3,6 + 4,2 = 7,8

    verschil in % bbp

    2006 3,7 – 4,7 = -1,0
    2011 4,1 – 5,3 = -1,2
    2020 5,4 – 6,6 = -1,2
    2040 8,8 – 7,8 = -1,0

    Tussen de -1,0 en -1,5% van het bbp, precies het percentage wat ik in mijn vorige post noemde.

    Geen dank, hoop dat het met mijn voorkeur voor het gebruik van controleerbare argumenten ook duidelijk is dat ik niet snel op iemand als Henk Krol zal stemmen.

  58. Arjan says:

    BBB,

    Rutte III zit er idd dik in. Zal niet veel veranderen.

  59. Arjan says:

    Latida,

    Waarom stuur je mij die link?

  60. Nico de Geit says:

    Latida:
    Arjan,

    Betreffende clip van Lubach staat hier:

    https://www.youtube.com/watch?v=5Mmz3NUWYcw

    Straks zijn er dus nog twee ‘werkenden’ tegenover iedere AOW’er. Eén van die twee werkenden is afkomstig uit de derde wereld en gaat zorgen voor een welvaartswonder. Dat is mooi natuurlijk. Erg mooi. Misschien te mooi, we gaan het meemaken.

    Mijn motto: red jezelf.

  61. Latida says:

    Arjan,

    Geen bijzondere reden, meer een reactie voor iedereen, maar jij stond op dat moment onderaan, dus..

  62. Tijl says:

    Dawg: Ben jij van de gedachtepolitie die hier nog even komt aangeven wat de toegestane mening is?

    “Political correctness is the newest form of intolerance, and it is especially pernicious because it comes disguised as tolerance. It presents itself as fairness, yet attempts to restrict and control people’s language with strict codes and rigid rules. I’m not sure that’s the way to fight discrimination. I’m not sure silencing people or forcing them to alter their speech is the best method for solving problems that go much deeper than speech.”

    George Carlin

    Noem eerst eens even op wat er wettelijk allemaal verboden is, bijvoorbeeld Holocaust ontkenning en lul dan weer lekker verder. Political correctness me reet, of bedoel je dat iedereen in principe alles mag zeggen in het kader van de vrije meningsuiting? Van mij mag dat namelijk, niet zoals nu gebeurt selectief.

    Kijk eerst eens naar wie het monopolie op geweld heeft, heeft bijzonder weinig met democratie of discriminatie te maken, eerder met fascisme en slavernij.

  63. Nico de Geit says:

    Verder is het opvallend dat mensen steeds als groep worden neergezet. Als het vermogen binnen die groep eenzijdig is verdeeld dan komt de overheid met een rechtvaardig verdeelsysteem.

    Waarom überhaupt nog werken en vermogen opbouwen als alles toch eerlijk verdeeld wordt?

  64. Tijl says:

    Deutsche Mark: En als de moordenaar dan nog een ander kleurtje heeft, is het rasicme.
    Zo eenvoudig steekt de wereld van de Gutmensch in elkaar.
    Levensgevaarlijk dus.

    http://www.counterpunch.org/2016/11/07/how-drone-pilots-talk/

    Lees dit eens. De wereld van de drone pilots. Hopelijk red je het om het tot het einde te lezen.

  65. Nico de Geit says:

    Dawg: uitgaven AOW in % bbp

    2006 4,7
    2011 5,3
    2020 6,6
    2040 8,8

    directe en indirecte belastingen door gepensioneerden
    in % bbp

    2006 1,8 + 1,9 = 3,7
    2011 1,9 + 2,2 = 4,1
    2020 2,5 + 2,9 = 5,4
    2040 3,6 + 4,2 = 7,8

    De groep betaalt dus vrijwel voor zichzelf, op een procent na. Mits er niet teveel rijken weglopen. Veel geld zit vast in stenen. En voor die stenen moeten nieuwe kopers gevonden worden. Dat lukt nu een beetje door de extreem lage rente.

  66. Nico de Geit says:

    Reichsmark: Grenzen dicht.

    Om de rijke ouderen binnen te houden.

  67. Tijl says:

    Deutsche Mark:
    Dat ik op dit punt nogal fel van leer trek heeft overigens een goede reden: mijn kinderen zitten straks met de dezastreuze gevolgen van de foute gutmensch-beslissingen opgescheept. En omdat ik van mijn kinderen houd, wil ik hier verandering zien. Hoe sneller, hoe beter.

    https://www.groene.nl/artikel/colporteur-van-de-juiste-opvattingen

    Fenomenologie van de Gutmensch
    ‘Wie is die Gutmensch? Of misschien beter: wat is de Gutmensch?’

    PS. Hou je alleen van je eigen kinderen?

  68. Deutsche Mark says:

    Tijl,

    Welk verband met mijn woorden wil je met je link leggen?
    Ik vermoed dat je me niet begrijpt, of niet wil begrijpen.

  69. Deutsche Mark says:

    Tijl:
    PS. Hou je alleen van je eigen kinderen?

    Ook voor andere kinderen is het beter, dat de noodzaak voor mijn kinderen geweld te gebruiken om hun vrijheid te bewaren in de toekomst geen feit wordt.

    Als de ami’s en hun zieke europese bondgenoten nu eens zouden stoppen overal oorlogje te spelen, zag de wereld er al flink beter uit.
    Zoals de zaken zich nu ontwikkelen wordt het strijdtoneel echter uitgebreid en mogelijk zelfs naar Europa verlegd. Die tendens keur ik af, want dan breekt de pleuris namelijk echt uit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*