<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
		>
<channel>
	<title>Comments on: Steeds meer Nederlanders Belgisch grensarbeider</title>
	<atom:link href="http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/</link>
	<description>Gelooft u de overheid, de banken en de makelaars nog?</description>
	<lastBuildDate>Thu, 09 Feb 2012 00:21:48 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.org/?v=</generator>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24481</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 27 Dec 2009 22:11:01 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24481</guid>
		<description>ja, op papier in Panama wonen en een riant appartement aan de Amstel. Lijkt me ook wel wat.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>ja, op papier in Panama wonen en een riant appartement aan de Amstel. Lijkt me ook wel wat.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Hans2</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24479</link>
		<dc:creator>Hans2</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 27 Dec 2009 21:40:16 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24479</guid>
		<description>@ 89 Hugo,

Dus jij vindt een land met grote etnische (religieuze) tegenstellingen en een enorme belastingdruk een prima plek?

Als je een beetje centen hebt zou ik je willen aanraden om eens in Panama te komen kijken: geen belasting op buitenlandse inkomsten!! (in euro&#039;s) en fantastische appartementen/huizen te koop in dollars (met instortende dollar woon je over een paar jaar zo goed als gratis). 
Daarnaast een lekker klimaat, goede gezondheidszorg, stabiel,  dichtbij talloze vakantieparadijsjes in de Pacific en Caribbean en geen probleem om je Ned.paspoort te behouden.

Adios</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@ 89 Hugo,</p>
<p>Dus jij vindt een land met grote etnische (religieuze) tegenstellingen en een enorme belastingdruk een prima plek?</p>
<p>Als je een beetje centen hebt zou ik je willen aanraden om eens in Panama te komen kijken: geen belasting op buitenlandse inkomsten!! (in euro&#8217;s) en fantastische appartementen/huizen te koop in dollars (met instortende dollar woon je over een paar jaar zo goed als gratis).<br />
Daarnaast een lekker klimaat, goede gezondheidszorg, stabiel,  dichtbij talloze vakantieparadijsjes in de Pacific en Caribbean en geen probleem om je Ned.paspoort te behouden.</p>
<p>Adios</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Hugo</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24475</link>
		<dc:creator>Hugo</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 27 Dec 2009 20:47:05 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24475</guid>
		<description>Mises,

Eens dat NL een prima plek is. Hoop ook dat we de komende zeg 2 a 3 jaar de  lessen leren. Zo niet zullen we, in mijn optiek,  stukken sneller dan over 90 jaar er net zo voorstaan als California nu.

Hoe dan ook, alvast een gelukkig en voorspoedig 2010.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Mises,</p>
<p>Eens dat NL een prima plek is. Hoop ook dat we de komende zeg 2 a 3 jaar de  lessen leren. Zo niet zullen we, in mijn optiek,  stukken sneller dan over 90 jaar er net zo voorstaan als California nu.</p>
<p>Hoe dan ook, alvast een gelukkig en voorspoedig 2010.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: chantal</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24474</link>
		<dc:creator>chantal</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 27 Dec 2009 20:08:47 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24474</guid>
		<description>&quot;De wereld in 2010: Woningmarkt kabbelt voort

24/12/2009 11:00

Voor het eerst sinds lang zijn de believers en de non-believers van de Belgische vastgoedzeepbel het eens. In 2010 krijgt de residentiële vastgoedmarkt geen zware klappen.

&quot;Het wordt een somber jaar, maar een echte vastgoedcrisis verwacht ik niet&quot;, voorspelt Philippe Janssens van vastgoedadviseur Stadim, die meestal positief is ingesteld over zijn sector. &quot;De koopkracht van de Belgen daalt. Dat betekent dat ze wat minder geld willen uitgeven voor een woning. Het effect van de crisis doet zich het sterkste voelen bij de hogere inkomens. Het topsegment staat voor moeilijke tijden. We zweten de crisis uit.&quot;

Panden tussen de 300.000 en een miljoen euro blijven zeer traag van de hand gaan, denkt ook Iain Cooke van het makelaarsnetwerk ERA. Banken komen voor deze niche niet zo vlot over de brug. Toch is Cooke niet pessimistisch. &quot;Al bij al valt het nog mee. Een jaar geleden was er paniek op de markt. Niemand wist wat er zou gebeuren. Maar het kabbelde een jaar rustig door. En ik verwacht dat het nog een jaartje verder kabbelt.&quot;

ING-hoofdeconoom Peter Vanden Houte - die zei dat de vastgoedmarkt met een vijfde overgewaardeerd is - verwacht in de eerste zes maanden een daling, die door de aantrekkende conjunctuur in de tweede helft van 2010 wordt weggewerkt door een stijging. En zelfs Ivan Van de Cloot van de denkgroep Itinera, die in de vastgoedmiddens als een doemdenker wordt beschouwd, verwacht geen spectaculaire daling van de prijs van de woningen.

&quot;Er zitten nog te veel liquiditeiten in de vastgoed- en andere markten&quot;, klinkt het bij de econoom, die de overwaardering raamt op een vijfde. &quot;Door de inzet van overheidsmiddelen in de economie zullen de prijzen niet plots dalen. Ik denk echter dat het een uitstel voor een onvermijdelijke klap is. In 2011 drijven de inflatoire gevolgen van de interventie naar boven. De centrale banken zullen moeten ingrijpen door de rente te verhogen. Dat zal een effect hebben op de prijs van Belgisch vastgoed. Het is best mogelijk dat de pendel helemaal overslaat en er een hypercorrectie komt.&quot;

Van der Cloot wijst erop dat de reële prijzen van de Belgische woningen de voorbije 40 jaar meer zijn gestegen dan het residentiële vastgoed in andere landen, twee keer zoveel als in de VS, bijvoorbeeld. Vooral sinds 2000 kenden de prijzen een ongekende groei. Dit is volgens hem een aartsgevaarlijke situatie. &quot;Investeerders, promotoren en andere vastgoedprofessionals gaan van de veronderstelling uit dat de prijzen niet meer kunnen dalen. Terwijl iedere econoom weet dat dit een mythe is. Het Belgische vastgoed is een piramidespel.&quot;

Hans Brockmans&quot;

http://trends.rnews.be/trends/nl/kanaal/immo/4-1759-56535/de-wereld-in-2010--woningmarkt-kabbelt-voort.html</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>&#8220;De wereld in 2010: Woningmarkt kabbelt voort</p>
<p>24/12/2009 11:00</p>
<p>Voor het eerst sinds lang zijn de believers en de non-believers van de Belgische vastgoedzeepbel het eens. In 2010 krijgt de residentiële vastgoedmarkt geen zware klappen.</p>
<p>&#8220;Het wordt een somber jaar, maar een echte vastgoedcrisis verwacht ik niet&#8221;, voorspelt Philippe Janssens van vastgoedadviseur Stadim, die meestal positief is ingesteld over zijn sector. &#8220;De koopkracht van de Belgen daalt. Dat betekent dat ze wat minder geld willen uitgeven voor een woning. Het effect van de crisis doet zich het sterkste voelen bij de hogere inkomens. Het topsegment staat voor moeilijke tijden. We zweten de crisis uit.&#8221;</p>
<p>Panden tussen de 300.000 en een miljoen euro blijven zeer traag van de hand gaan, denkt ook Iain Cooke van het makelaarsnetwerk ERA. Banken komen voor deze niche niet zo vlot over de brug. Toch is Cooke niet pessimistisch. &#8220;Al bij al valt het nog mee. Een jaar geleden was er paniek op de markt. Niemand wist wat er zou gebeuren. Maar het kabbelde een jaar rustig door. En ik verwacht dat het nog een jaartje verder kabbelt.&#8221;</p>
<p>ING-hoofdeconoom Peter Vanden Houte &#8211; die zei dat de vastgoedmarkt met een vijfde overgewaardeerd is &#8211; verwacht in de eerste zes maanden een daling, die door de aantrekkende conjunctuur in de tweede helft van 2010 wordt weggewerkt door een stijging. En zelfs Ivan Van de Cloot van de denkgroep Itinera, die in de vastgoedmiddens als een doemdenker wordt beschouwd, verwacht geen spectaculaire daling van de prijs van de woningen.</p>
<p>&#8220;Er zitten nog te veel liquiditeiten in de vastgoed- en andere markten&#8221;, klinkt het bij de econoom, die de overwaardering raamt op een vijfde. &#8220;Door de inzet van overheidsmiddelen in de economie zullen de prijzen niet plots dalen. Ik denk echter dat het een uitstel voor een onvermijdelijke klap is. In 2011 drijven de inflatoire gevolgen van de interventie naar boven. De centrale banken zullen moeten ingrijpen door de rente te verhogen. Dat zal een effect hebben op de prijs van Belgisch vastgoed. Het is best mogelijk dat de pendel helemaal overslaat en er een hypercorrectie komt.&#8221;</p>
<p>Van der Cloot wijst erop dat de reële prijzen van de Belgische woningen de voorbije 40 jaar meer zijn gestegen dan het residentiële vastgoed in andere landen, twee keer zoveel als in de VS, bijvoorbeeld. Vooral sinds 2000 kenden de prijzen een ongekende groei. Dit is volgens hem een aartsgevaarlijke situatie. &#8220;Investeerders, promotoren en andere vastgoedprofessionals gaan van de veronderstelling uit dat de prijzen niet meer kunnen dalen. Terwijl iedere econoom weet dat dit een mythe is. Het Belgische vastgoed is een piramidespel.&#8221;</p>
<p>Hans Brockmans&#8221;</p>
<p><a href="http://trends.rnews.be/trends/nl/kanaal/immo/4-1759-56535/de-wereld-in-2010--woningmarkt-kabbelt-voort.html" >trends.rnews.be/tr&hellip;t-kabbelt-voort.html</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: spongebob</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24456</link>
		<dc:creator>spongebob</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 26 Dec 2009 22:58:24 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24456</guid>
		<description>We beleven nu interessante tijden.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>We beleven nu interessante tijden.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Ludwig von Mises</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24453</link>
		<dc:creator>Ludwig von Mises</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 26 Dec 2009 22:20:29 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24453</guid>
		<description>Hugo

Blij dat je er wat van hebt kunnen opsteken.

Betreffende deze opmerking: 

&quot;Sommigen stellen (terecht) dat de ECB 90 jaar achterloopt op de FED. Dat betekend dat we net de ‘roaring twenties’ achter de rug hebben en de grote(re) depressie induiken. Ik heb medelijden met de landen die de dollar als basis voor hun geld hebben.&quot;

Je zou in mijn optiek Nederland kunnen vergelijken met het California van de jaren 30. Dat was toen en nog vele jaren daarna de beste plek om te zijn. Mijn zorg is hoe we er hier over 90 jaar voorstaan als we nu de juiste lessen niet leren.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Hugo</p>
<p>Blij dat je er wat van hebt kunnen opsteken.</p>
<p>Betreffende deze opmerking: </p>
<p>&#8220;Sommigen stellen (terecht) dat de ECB 90 jaar achterloopt op de FED. Dat betekend dat we net de ‘roaring twenties’ achter de rug hebben en de grote(re) depressie induiken. Ik heb medelijden met de landen die de dollar als basis voor hun geld hebben.&#8221;</p>
<p>Je zou in mijn optiek Nederland kunnen vergelijken met het California van de jaren 30. Dat was toen en nog vele jaren daarna de beste plek om te zijn. Mijn zorg is hoe we er hier over 90 jaar voorstaan als we nu de juiste lessen niet leren.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Hugo</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24452</link>
		<dc:creator>Hugo</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 26 Dec 2009 20:53:38 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24452</guid>
		<description>Martijn en Mises,

Heb ANOTHER en FOA gelezen. Bedankt voor het benadrukken van het belang van lezen. Genoeg te denken voor de kerst en veel langer. Olie, goud en fiatgeld aaneen gelast. De lasnaden blijken keer op keer te zwak, allen aangetast door fraude en corruptie binnen &#039;het syteem&#039;. 2010 zal een zwaar jaar voor papier worden. Ultiem (onderbouwd) doomsenario http://www.gold-eagle.com/editorials_08/willie121509.html Laten we hopen dat het niet zover komt. Net zoals de voedselonzekerheid in 2010 zoals hier gesteld. http://www.marketskeptics.com/2009/12/2010-food-crisis-for-dummies.html  

Ik voel me na ruim 2 jaar graven in de thema&#039;s economie, individuele vrijheid &amp; bezit, geld en manipulatie daarvan een stuk rijker. Rijker in kennis voornamelijk. Dat de huidige situatie kan bestaan verbaast mij meer en meer. Toont het beperkte begrip welke ik heb  van mogelijkheden welke er zijn om de manipulatie van de massa mogelijk te maken. Zijn er dan toch subklassen in mensen aan te wijzen? Zij die worden geregeerd, zij die regeren en zij die vrij daarvan proberen te zijn?

Mijn oorspronkelijke motivatie was willen weten waarom ik ondanks dat ik spaarde mijn ideaal, een eigen huis, niet dichterbij kwam. Sterker nog meer en meer onmogelijker werd. Tot heden blijf ik me verbazen hoe &amp; waarom dat is gebeurt. 

Sommigen stellen (terecht) dat de ECB 90 jaar achterloopt op de FED. Dat betekend dat we net de &#039;roaring twenties&#039; achter de rug hebben en de grote(re) depressie induiken. Ik heb medelijden met de landen die de dollar als basis voor hun geld hebben.

Maar goed ik dwaal af, vast door die kerstwijntjes :). Ik hoop dat dit slechts wat nare kerstgedachten zijn maar zet me voor de zekerheid alvast schrap.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Martijn en Mises,</p>
<p>Heb ANOTHER en FOA gelezen. Bedankt voor het benadrukken van het belang van lezen. Genoeg te denken voor de kerst en veel langer. Olie, goud en fiatgeld aaneen gelast. De lasnaden blijken keer op keer te zwak, allen aangetast door fraude en corruptie binnen &#8216;het syteem&#8217;. 2010 zal een zwaar jaar voor papier worden. Ultiem (onderbouwd) doomsenario <a href="http://www.gold-eagle.com/editorials_08/willie121509.html" rel="nofollow">http://www.gold-eagle.com/editorials_08/willie121509.html</a> Laten we hopen dat het niet zover komt. Net zoals de voedselonzekerheid in 2010 zoals hier gesteld. <a href="http://www.marketskeptics.com/2009/12/2010-food-crisis-for-dummies.html" >marketskeptics.com&hellip;sis-for-dummies.html</a>  </p>
<p>Ik voel me na ruim 2 jaar graven in de thema&#8217;s economie, individuele vrijheid &amp; bezit, geld en manipulatie daarvan een stuk rijker. Rijker in kennis voornamelijk. Dat de huidige situatie kan bestaan verbaast mij meer en meer. Toont het beperkte begrip welke ik heb  van mogelijkheden welke er zijn om de manipulatie van de massa mogelijk te maken. Zijn er dan toch subklassen in mensen aan te wijzen? Zij die worden geregeerd, zij die regeren en zij die vrij daarvan proberen te zijn?</p>
<p>Mijn oorspronkelijke motivatie was willen weten waarom ik ondanks dat ik spaarde mijn ideaal, een eigen huis, niet dichterbij kwam. Sterker nog meer en meer onmogelijker werd. Tot heden blijf ik me verbazen hoe &amp; waarom dat is gebeurt. </p>
<p>Sommigen stellen (terecht) dat de ECB 90 jaar achterloopt op de FED. Dat betekend dat we net de &#8216;roaring twenties&#8217; achter de rug hebben en de grote(re) depressie induiken. Ik heb medelijden met de landen die de dollar als basis voor hun geld hebben.</p>
<p>Maar goed ik dwaal af, vast door die kerstwijntjes <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' /> . Ik hoop dat dit slechts wat nare kerstgedachten zijn maar zet me voor de zekerheid alvast schrap.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24410</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 11:36:46 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24410</guid>
		<description>kees Zegt:
24 December 2009 om 12:32 pm
Alles ligt bij de lommerd

en de lommerd zijn wij.

ook weer niet waar denk ik nu. De revenuen zitten nog steeds bij de degene die het economisch eigendom (klopt dat?) uitoefent. Vreemde constructie.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>kees Zegt:<br />
24 December 2009 om 12:32 pm<br />
Alles ligt bij de lommerd</p>
<p>en de lommerd zijn wij.</p>
<p>ook weer niet waar denk ik nu. De revenuen zitten nog steeds bij de degene die het economisch eigendom (klopt dat?) uitoefent. Vreemde constructie.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24409</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 11:33:57 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24409</guid>
		<description>Wie weet zet ik na de kerst even op een rijtje hoe ik het zie.

9 januari na drie koningen :-)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Wie weet zet ik na de kerst even op een rijtje hoe ik het zie.</p>
<p>9 januari na drie koningen <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':-)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24408</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 11:32:11 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24408</guid>
		<description>Alles ligt bij de lommerd

en de lommerd zijn wij.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Alles ligt bij de lommerd</p>
<p>en de lommerd zijn wij.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Martijn</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24407</link>
		<dc:creator>Martijn</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 11:23:13 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24407</guid>
		<description>@Chantal

Uitzendsector is belangrijk voor herstel.

Je bericht is echter onvolledig. Wordt er bijvoorbeeld altijd meer gewerkt in november dan in oktober?

Dan zou de stijging een normaal verschijnsel zijn.

Duidelijk is wel dat we er ten opzichte van vorig jaar nog lang niet zijn, maar als de stijgende tendens doorzet naar december en januari kan het wellicht interessant worden.

Demografisch gezien zit er nog wel wat kracht achter de economie, maar het financiële systeem raakt steeds verder in het slop. Bovendien lijken waarden en normen - in elk geval in de VS en het VK - steeds meer om geld te draaien.

Wie weet zet ik na de kerst even op een rijtje hoe ik het zie.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@Chantal</p>
<p>Uitzendsector is belangrijk voor herstel.</p>
<p>Je bericht is echter onvolledig. Wordt er bijvoorbeeld altijd meer gewerkt in november dan in oktober?</p>
<p>Dan zou de stijging een normaal verschijnsel zijn.</p>
<p>Duidelijk is wel dat we er ten opzichte van vorig jaar nog lang niet zijn, maar als de stijgende tendens doorzet naar december en januari kan het wellicht interessant worden.</p>
<p>Demografisch gezien zit er nog wel wat kracht achter de economie, maar het financiële systeem raakt steeds verder in het slop. Bovendien lijken waarden en normen &#8211; in elk geval in de VS en het VK &#8211; steeds meer om geld te draaien.</p>
<p>Wie weet zet ik na de kerst even op een rijtje hoe ik het zie.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: ll</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24406</link>
		<dc:creator>ll</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 10:32:52 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24406</guid>
		<description>Chantal is en blijft een optimiste....... gelukkig maar, maar alle schulden in de hele wereld moeten nu worden terugbetaald......er is teveel geleend.

Hoorde vandaag Wellink op de radio vertellen, dat het onderpand

 commercieel vastgoed volledig is beleend, en omdat de waarde met 25 % is gezakt, dit verschil ook niet meer kan 

worden geleend. De 25 % moet eerst worden terugbetaald.

Maar niemand heeft nog geld. Alles ligt bij de lommerd. Alles is beleend.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Chantal is en blijft een optimiste&#8230;&#8230;. gelukkig maar, maar alle schulden in de hele wereld moeten nu worden terugbetaald&#8230;&#8230;er is teveel geleend.</p>
<p>Hoorde vandaag Wellink op de radio vertellen, dat het onderpand</p>
<p> commercieel vastgoed volledig is beleend, en omdat de waarde met 25 % is gezakt, dit verschil ook niet meer kan </p>
<p>worden geleend. De 25 % moet eerst worden terugbetaald.</p>
<p>Maar niemand heeft nog geld. Alles ligt bij de lommerd. Alles is beleend.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: chantal</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24405</link>
		<dc:creator>chantal</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 10:14:27 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24405</guid>
		<description>blijkbaar zit er toch meer verbetering in de economie, dan voorheen gedacht.  

&quot;De activiteit in de uitzendsector is in november toegenomen met 1,24 procent ten opzichte van een maand eerder. Het aantal gepresteerde uren nam toe met 2,32 procent in het arbeiderssegment en daalde met 0,16 procent in het bediendesegment. Dat heeft de sectorfederatie Federgon vandaag bekendgemaakt.
 
In vergelijking met de maand november van vorig jaar viel het aantal gepresteerde uren uitzendarbeid terug met 13,50 pct. De activiteit in het bediendesegment viel terug met 13,73 pct terwijl er in het arbeiderssegment een achteruitgang was van 13,34 pct. (belga/adv)&quot;

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1046063/2009/12/24/Activiteit-in-uitzendsector-toegenomen-in-november.dhtml</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>blijkbaar zit er toch meer verbetering in de economie, dan voorheen gedacht.  </p>
<p>&#8220;De activiteit in de uitzendsector is in november toegenomen met 1,24 procent ten opzichte van een maand eerder. Het aantal gepresteerde uren nam toe met 2,32 procent in het arbeiderssegment en daalde met 0,16 procent in het bediendesegment. Dat heeft de sectorfederatie Federgon vandaag bekendgemaakt.</p>
<p>In vergelijking met de maand november van vorig jaar viel het aantal gepresteerde uren uitzendarbeid terug met 13,50 pct. De activiteit in het bediendesegment viel terug met 13,73 pct terwijl er in het arbeiderssegment een achteruitgang was van 13,34 pct. (belga/adv)&#8221;</p>
<p><a href="http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1046063/2009/12/24/Activiteit-in-uitzendsector-toegenomen-in-november.dhtml" >hln.be/hln/nl/942/&hellip;en-in-november.dhtml</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24403</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 09:07:17 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24403</guid>
		<description>mooie metafoor M, Dirk heeft zijn toekomst in moeten leveren bij de ABN.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>mooie metafoor M, Dirk heeft zijn toekomst in moeten leveren bij de ABN.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24402</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 09:06:04 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24402</guid>
		<description>Blackwater en Holland, Michigan de veel geroemde VOC mentaliteit.


 de belangen van de internationale griep-adviseurs à la Osterhaus 

naar het schijnt allemaal ontkracht? Alleen de fiscus zou het kunnen weten.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Blackwater en Holland, Michigan de veel geroemde VOC mentaliteit.</p>
<p> de belangen van de internationale griep-adviseurs à la Osterhaus </p>
<p>naar het schijnt allemaal ontkracht? Alleen de fiscus zou het kunnen weten.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Martijn</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24401</link>
		<dc:creator>Martijn</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 09:03:21 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24401</guid>
		<description>@Kees

Exact. De huizenmarkt is onderdeel van een groter plaatje. Omdat veel mensen huizen hebben en er veel geld in omgaat een belangrijk onderdeel, maar er lijkt meer aan de hand te zijn.

Sterker nog, de huizenmarkt is de afgelopen periode zo excessief gestegen vanwege ontwikkelingen in het financiële systeem, en die zijn weer te linken aan nog bredere ontwikkelingen.

Breed trekken is nooit onverstandig denk ik, al moet je voor persoonlijke afwegingen natuurlijk uitgaan van je eigen situatie en wensen.

Al met al blijft investeren een kunst (als schilderen), geen wetenschap.

We hebben het immers over de toekomst, en hoe graag mensen ook willen: daar staat niets vast.

Net als bij het maken van een schilderij zijn er honderden invalshoeken, mogelijkheden en kleuren. Om een goed beeld van de toekomst te krijgen moet je daar toch op de een of andere manier een keuze in maken.

En ook ik heb de waarheid niet in pacht.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@Kees</p>
<p>Exact. De huizenmarkt is onderdeel van een groter plaatje. Omdat veel mensen huizen hebben en er veel geld in omgaat een belangrijk onderdeel, maar er lijkt meer aan de hand te zijn.</p>
<p>Sterker nog, de huizenmarkt is de afgelopen periode zo excessief gestegen vanwege ontwikkelingen in het financiële systeem, en die zijn weer te linken aan nog bredere ontwikkelingen.</p>
<p>Breed trekken is nooit onverstandig denk ik, al moet je voor persoonlijke afwegingen natuurlijk uitgaan van je eigen situatie en wensen.</p>
<p>Al met al blijft investeren een kunst (als schilderen), geen wetenschap.</p>
<p>We hebben het immers over de toekomst, en hoe graag mensen ook willen: daar staat niets vast.</p>
<p>Net als bij het maken van een schilderij zijn er honderden invalshoeken, mogelijkheden en kleuren. Om een goed beeld van de toekomst te krijgen moet je daar toch op de een of andere manier een keuze in maken.</p>
<p>En ook ik heb de waarheid niet in pacht.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24400</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 08:57:11 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24400</guid>
		<description>M,
als ik zo&#039;n boekje lees denk ik &quot;doet de huizenmarkt er wel toe?&quot;  het is natuurlijk onderdeel van. Dit om het maar eens breed te trekken.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>M,<br />
als ik zo&#8217;n boekje lees denk ik &#8220;doet de huizenmarkt er wel toe?&#8221;  het is natuurlijk onderdeel van. Dit om het maar eens breed te trekken.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Martijn</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24399</link>
		<dc:creator>Martijn</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 08:50:24 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24399</guid>
		<description>@72

Ik wil best geloven dat ik me vergis. Zowel over mijn punt dat het systeem ten einde kan lopen - dan moet er wel op ten duur actie van het volk komen, de politiek zal het zelf niet  verzorgen - als dat de huizenmarkt in Nederland zich op maakt voor een daling.

In beide gevallen accepteer ik mijn vergissing pas als ik overtuigende berichten krijg van een verbetering.

Het financieel-politieke systeem is de afgelopen 2 jaar op geen enkel punt verbetert voor zover ik heb kunnen nagaan.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@72</p>
<p>Ik wil best geloven dat ik me vergis. Zowel over mijn punt dat het systeem ten einde kan lopen &#8211; dan moet er wel op ten duur actie van het volk komen, de politiek zal het zelf niet  verzorgen &#8211; als dat de huizenmarkt in Nederland zich op maakt voor een daling.</p>
<p>In beide gevallen accepteer ik mijn vergissing pas als ik overtuigende berichten krijg van een verbetering.</p>
<p>Het financieel-politieke systeem is de afgelopen 2 jaar op geen enkel punt verbetert voor zover ik heb kunnen nagaan.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Martijn</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24398</link>
		<dc:creator>Martijn</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 08:47:58 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24398</guid>
		<description>&lt;i&gt;M,

Ik begin me meer en meer te realiseren dat ik de ernst van de situatie onderschat.&lt;/i&gt; 

Ik heb het niet voor niets al een tijd over fysiek goud.

Het wordt tijd om te onderzoeken met welke scenario&#039;s en mogelijke antwoorden Bernanke en cs rekening houden.

Een economie die niets waard is: ik denk het niet. We zijn technologisch wel vooruit gegaan, mensen (niet allemaal) zijn slimmer geworden, er is voortschrijdend inzicht op veel vlakken.

Dit is primair een crisis van het systeem. In eerste instantie van het financiële systeem, maar wellicht ook van de politiek. Zeker in de States. Lees Batra er maar op na, en je bekijkt nieuwsberichten met andere ogen.

Wist jij dat Blackwater Obama chanteert om zijn beveiliging (deels) te mogen doen? Het bedrijf weet inmiddels teveel over Irak en dreigt daarmee naar buiten te stappen. Heb jij naar de belangen van de internationale griep-adviseurs à la Osterhaus gekeken? Die liggen vaak deels bij de farma.

Staat allemaal in kranten tegenwoordig. Je moet het alleen een beetje zoeken.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p><i>M,</p>
<p>Ik begin me meer en meer te realiseren dat ik de ernst van de situatie onderschat.</i> </p>
<p>Ik heb het niet voor niets al een tijd over fysiek goud.</p>
<p>Het wordt tijd om te onderzoeken met welke scenario&#8217;s en mogelijke antwoorden Bernanke en cs rekening houden.</p>
<p>Een economie die niets waard is: ik denk het niet. We zijn technologisch wel vooruit gegaan, mensen (niet allemaal) zijn slimmer geworden, er is voortschrijdend inzicht op veel vlakken.</p>
<p>Dit is primair een crisis van het systeem. In eerste instantie van het financiële systeem, maar wellicht ook van de politiek. Zeker in de States. Lees Batra er maar op na, en je bekijkt nieuwsberichten met andere ogen.</p>
<p>Wist jij dat Blackwater Obama chanteert om zijn beveiliging (deels) te mogen doen? Het bedrijf weet inmiddels teveel over Irak en dreigt daarmee naar buiten te stappen. Heb jij naar de belangen van de internationale griep-adviseurs à la Osterhaus gekeken? Die liggen vaak deels bij de farma.</p>
<p>Staat allemaal in kranten tegenwoordig. Je moet het alleen een beetje zoeken.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24396</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 24 Dec 2009 08:23:57 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24396</guid>
		<description>Ludwig: hoe we in NL (alleen?) de dingen oplossen:

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/afri/1001004005964388/index.html</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Ludwig: hoe we in NL (alleen?) de dingen oplossen:</p>
<p><a href="http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/afri/1001004005964388/index.html" >bol.com/nl/p/neder&hellip;005964388/index.html</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Ludwig von Mises</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24383</link>
		<dc:creator>Ludwig von Mises</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 18:46:17 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24383</guid>
		<description>Ik had even zo&#039;n bui. Maar he, sinds een paar uur is het officieel vakantie, dat montert op.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Ik had even zo&#8217;n bui. Maar he, sinds een paar uur is het officieel vakantie, dat montert op.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24382</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 18:16:54 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24382</guid>
		<description>ludwig,
Kan zomaar zijn dat over 5 jaar niemand meer schulden heeft en de economie nul waaard is.

klinkt wel erg zwartgallig. Alsof de dijken van de  zuidelijke Flevopolder poreus zijn geworden.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>ludwig,<br />
Kan zomaar zijn dat over 5 jaar niemand meer schulden heeft en de economie nul waaard is.</p>
<p>klinkt wel erg zwartgallig. Alsof de dijken van de  zuidelijke Flevopolder poreus zijn geworden.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24381</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 18:07:30 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24381</guid>
		<description>Kan uiteindelijk op niets blijken uit te lopen,

martijn, ik maakte gisteren een grapje over de ns
tegen mijn vrouw: &quot;er moet een onafhankelijk onderzoek komen&quot;. Binnen 5 minuten kon ik het op de radio horen aankondigen. 
Zo&#039;n audit kan zelfs door de fed geïnitieerd zijn om wat stoom van de ketel te halen. Zo cynisch wil ik wel zijn.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Kan uiteindelijk op niets blijken uit te lopen,</p>
<p>martijn, ik maakte gisteren een grapje over de ns<br />
tegen mijn vrouw: &#8220;er moet een onafhankelijk onderzoek komen&#8221;. Binnen 5 minuten kon ik het op de radio horen aankondigen.<br />
Zo&#8217;n audit kan zelfs door de fed geïnitieerd zijn om wat stoom van de ketel te halen. Zo cynisch wil ik wel zijn.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24380</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 18:04:48 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24380</guid>
		<description>Ludwig von Mises Zegt:
23 December 2009 om 4:19 pm
Nee, laag kopen en hoog verkopen, kees.

maar hoeveel voordeel hebben ze dan bij de voorspelde hyperinflatie?</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Ludwig von Mises Zegt:<br />
23 December 2009 om 4:19 pm<br />
Nee, laag kopen en hoog verkopen, kees.</p>
<p>maar hoeveel voordeel hebben ze dan bij de voorspelde hyperinflatie?</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Ludwig von Mises</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24378</link>
		<dc:creator>Ludwig von Mises</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 17:30:47 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24378</guid>
		<description>M, 

Ik begin me meer en meer te realiseren dat ik de ernst van de situatie onderschat.

Kan zomaar zijn dat over 5 jaar niemand meer schulden heeft en de economie nul waaard is.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>M, </p>
<p>Ik begin me meer en meer te realiseren dat ik de ernst van de situatie onderschat.</p>
<p>Kan zomaar zijn dat over 5 jaar niemand meer schulden heeft en de economie nul waaard is.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Ludwig von Mises</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24375</link>
		<dc:creator>Ludwig von Mises</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 15:45:11 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24375</guid>
		<description>Voor wie denkt dat de banken er met jullie geld vandoor gegaan zijn:

&quot;the great bulk of the profits of the Reserve Banks are turned over to the federal treasury. As John McCormack explains in a Liberty magazine article: &quot;[H]olding shares in the Fed is not a very profitable activity. Dividends to member shareholders are limited to 6% of nominal capital (hardly a great rate of return) and all Fed revenues above this amount (invariably vastly greater sums) are returned to the U.S. Treasury. 

In 1994, for example, total dividends to member banks amounted to $212 million while the Treasury received $20.5 billion, 97 times as much.&quot; [Liberty, March 1996.]

Government is thus a full partner in the Federal Reserve System. And a business entity with the government as a full partner is not a private corporation.&quot;

What comes around goes around.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Voor wie denkt dat de banken er met jullie geld vandoor gegaan zijn:</p>
<p>&#8220;the great bulk of the profits of the Reserve Banks are turned over to the federal treasury. As John McCormack explains in a Liberty magazine article: &#8220;[H]olding shares in the Fed is not a very profitable activity. Dividends to member shareholders are limited to 6% of nominal capital (hardly a great rate of return) and all Fed revenues above this amount (invariably vastly greater sums) are returned to the U.S. Treasury. </p>
<p>In 1994, for example, total dividends to member banks amounted to $212 million while the Treasury received $20.5 billion, 97 times as much.&#8221; [Liberty, March 1996.]</p>
<p>Government is thus a full partner in the Federal Reserve System. And a business entity with the government as a full partner is not a private corporation.&#8221;</p>
<p>What comes around goes around.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Martijn</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24374</link>
		<dc:creator>Martijn</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 15:43:26 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24374</guid>
		<description>De rechter heeft de DNB geen gelijk gegeven tegen RTLZ: http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/nieuws/%29/components/financien/rtlz/2009/weken_2009/52/1223_1025_vandag_uitspraak_rechter_rtl_dsb_dnb.xml

Hier hebben we toch even een behoorlijk hoge pief die wat kritiek te verwerken krijgt.

Audit the Fed in de VS is ook zo&#039;n beginnetje.

Kan uiteindelijk op niets blijken uit te lopen, maar er kunnen ook verstrekkende gevolgen aan verbonden gaan worden.

Ik postte hier laatst iets over Ravi Batra en revoluties. Niet dat we nu al iets kunnen voorzien, maar bovenstaande ontwikkelingen zijn leuk om in de gaten te houden.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>De rechter heeft de DNB geen gelijk gegeven tegen RTLZ: <a href="http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/nieuws/%29/components/financien/rtlz/2009/weken_2009/52/1223_1025_vandag_uitspraak_rechter_rtl_dsb_dnb.xml" >rtl.nl/%28/financi&hellip;hter_rtl_dsb_dnb.xml</a></p>
<p>Hier hebben we toch even een behoorlijk hoge pief die wat kritiek te verwerken krijgt.</p>
<p>Audit the Fed in de VS is ook zo&#8217;n beginnetje.</p>
<p>Kan uiteindelijk op niets blijken uit te lopen, maar er kunnen ook verstrekkende gevolgen aan verbonden gaan worden.</p>
<p>Ik postte hier laatst iets over Ravi Batra en revoluties. Niet dat we nu al iets kunnen voorzien, maar bovenstaande ontwikkelingen zijn leuk om in de gaten te houden.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Ludwig von Mises</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24373</link>
		<dc:creator>Ludwig von Mises</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 15:19:05 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24373</guid>
		<description>Nee, laag kopen en hoog verkopen, kees.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Nee, laag kopen en hoog verkopen, kees.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Martijn</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24372</link>
		<dc:creator>Martijn</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 15:16:55 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24372</guid>
		<description>http://www.foutwellink.nl/

Zo er nog meer komen?</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p><a href="http://www.foutwellink.nl/" >http://www.foutwellink.nl/</a></p>
<p>Zo er nog meer komen?</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24350</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 11:58:17 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24350</guid>
		<description>ABN Amro-topman Gerrit Zalm verwacht dat de Nederlandse overheid in 2013 of 2014 uit ABN Amro stapt. Dat zei hij woensdag op een persconferentie.

rekken en trekken omdat deal HBU niet doorgaat?</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>ABN Amro-topman Gerrit Zalm verwacht dat de Nederlandse overheid in 2013 of 2014 uit ABN Amro stapt. Dat zei hij woensdag op een persconferentie.</p>
<p>rekken en trekken omdat deal HBU niet doorgaat?</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Euh?!</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24346</link>
		<dc:creator>Euh?!</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 09:34:22 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24346</guid>
		<description>http://www.nu.nl/economie/2150170/grootste-daling-aantal-banen-in-25-jaar.html</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p><a href="http://www.nu.nl/economie/2150170/grootste-daling-aantal-banen-in-25-jaar.html" >nu.nl/economie/215&hellip;anen-in-25-jaar.html</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24345</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 08:53:02 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24345</guid>
		<description>IL
Denk het ondenkbare en u zit aan de goede kant van de streep! Financial Survival of the Fittest! Een uitdaging die alleen de meest flexibelen van geest zullen overleven, de rest... zal sterven. YES we can!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>IL<br />
Denk het ondenkbare en u zit aan de goede kant van de streep! Financial Survival of the Fittest! Een uitdaging die alleen de meest flexibelen van geest zullen overleven, de rest&#8230; zal sterven. YES we can!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24344</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 08:49:11 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24344</guid>
		<description>ll Zegt:
23 December 2009 om 8:43 am
Off topic. Vond nog een leuk stukje.

is van maart dit jaar. Tot nu toe heeft Bos c.s. het bij het rechte eind.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>ll Zegt:<br />
23 December 2009 om 8:43 am<br />
Off topic. Vond nog een leuk stukje.</p>
<p>is van maart dit jaar. Tot nu toe heeft Bos c.s. het bij het rechte eind.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24343</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 08:46:50 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24343</guid>
		<description>Toch knap al die inzichten en aanpassingen per minuut.  24/24 de &quot;veranderende&quot; huizenprijzen etc.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Toch knap al die inzichten en aanpassingen per minuut.  24/24 de &#8220;veranderende&#8221; huizenprijzen etc.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Eerlijk</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24342</link>
		<dc:creator>Eerlijk</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 08:07:15 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24342</guid>
		<description>jaar op jaar vergelijkingen moeten nu jaar op 2jaar worden lijkt mij. Voor het juiste overzicht ;)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>jaar op jaar vergelijkingen moeten nu jaar op 2jaar worden lijkt mij. Voor het juiste overzicht <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_wink.gif' alt=';)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: chantal</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24341</link>
		<dc:creator>chantal</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 07:44:13 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24341</guid>
		<description>@53
jup, deflatie was dus van korte duur.  Het tij is al gekeerd en al is het marginaal, het is nu terug inflatie.

Hier sé, eentje om van te genieten.  Huurders krijgen 2€ korting :), alé, als ze iets laten weten.
&quot;&lt;b&gt;Huren wordt 0,25 procent goedkoper&lt;/b&gt;
Voor de huurcontracten die in januari 2010 moeten worden geïndexeerd, dalen de huurprijzen met 0,25 procent. Dat schrijven verschillende kranten. In juli van dit jaar leidde de jaarlijkse indexering van de huishuur &quot;voor het eerst sinds mensenheugenis&quot; tot een neerwaartse herziening van de huurprijs. Die ongewone situatie heeft zich sindsdien elke maand voorgedaan.
 
De neerwaartse aanpassing bleef weliswaar zeer beperkt. Ook voor februari is dat waarschijnlijk nog zo. Met de terugkeer van de inflatie zal ook de jaarlijkse verhoging van de huurprijzen als gevolg van de indexering snel terugkeren.
 
Voor de berekening van de aanpassing van januari wordt de gezondheidsindex van december 2009 (110,96) vergeleken met die van december 2008 (111,24). Omdat de index deze maand lager ligt dan in december 2008, komt er volgende maand (januari 2010) een daling van de nominale huurprijs voor contracten die dan moeten worden geïndexeerd.

Verhuurders &quot;vergeten&quot; huurders in te lichten
Traditioneel is het de verhuurder die de huurder schriftelijk op de hoogte brengt van een stijgende huurprijs als gevolg van de indexering. Maar in de ongewone situatie van neerwaartse prijsaanpassingen &quot;vergeten&quot; sommige verhuurders hun huurders al eens op de hoogte te brengen van de prijsverlaging. De huurders hebben het recht de huurverlaging zelf door te voeren. (belga/mvdb) &quot;

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1045572/2009/12/23/Huren-wordt-0-25-procent-goedkoper.dhtml</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@53<br />
jup, deflatie was dus van korte duur.  Het tij is al gekeerd en al is het marginaal, het is nu terug inflatie.</p>
<p>Hier sé, eentje om van te genieten.  Huurders krijgen 2€ korting <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' /> , alé, als ze iets laten weten.<br />
&#8220;<b>Huren wordt 0,25 procent goedkoper</b><br />
Voor de huurcontracten die in januari 2010 moeten worden geïndexeerd, dalen de huurprijzen met 0,25 procent. Dat schrijven verschillende kranten. In juli van dit jaar leidde de jaarlijkse indexering van de huishuur &#8220;voor het eerst sinds mensenheugenis&#8221; tot een neerwaartse herziening van de huurprijs. Die ongewone situatie heeft zich sindsdien elke maand voorgedaan.</p>
<p>De neerwaartse aanpassing bleef weliswaar zeer beperkt. Ook voor februari is dat waarschijnlijk nog zo. Met de terugkeer van de inflatie zal ook de jaarlijkse verhoging van de huurprijzen als gevolg van de indexering snel terugkeren.</p>
<p>Voor de berekening van de aanpassing van januari wordt de gezondheidsindex van december 2009 (110,96) vergeleken met die van december 2008 (111,24). Omdat de index deze maand lager ligt dan in december 2008, komt er volgende maand (januari 2010) een daling van de nominale huurprijs voor contracten die dan moeten worden geïndexeerd.</p>
<p>Verhuurders &#8220;vergeten&#8221; huurders in te lichten<br />
Traditioneel is het de verhuurder die de huurder schriftelijk op de hoogte brengt van een stijgende huurprijs als gevolg van de indexering. Maar in de ongewone situatie van neerwaartse prijsaanpassingen &#8220;vergeten&#8221; sommige verhuurders hun huurders al eens op de hoogte te brengen van de prijsverlaging. De huurders hebben het recht de huurverlaging zelf door te voeren. (belga/mvdb) &#8221;</p>
<p><a href="http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1045572/2009/12/23/Huren-wordt-0-25-procent-goedkoper.dhtml" >hln.be/hln/nl/943/&hellip;cent-goedkoper.dhtml</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: ll</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24340</link>
		<dc:creator>ll</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 07:43:27 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24340</guid>
		<description>Off topic. Vond nog een leuk stukje.

http://www.beursplaza.nl/web_analyses.asp?type=columnist&amp;id=175&amp;analyse=46932</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Off topic. Vond nog een leuk stukje.</p>
<p><a href="http://www.beursplaza.nl/web_analyses.asp?type=columnist&#038;id=175&#038;analyse=46932" >beursplaza.nl/web_&hellip;5&#038;analyse=46932</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joselito</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24339</link>
		<dc:creator>Joselito</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Dec 2009 06:44:32 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24339</guid>
		<description>Sommige banken lijken hun maatschappelijke verantwoordelijkheid ook te nemen en te kunnen nemen, dat is een goed teken:

http://www.telegraaf.nl/dft/5633156/__Rabobank_komt_over_de_brug__.html?p=11,1

&quot;Extra potje vrijgemaakt voor schrijnende gevallen&quot;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Sommige banken lijken hun maatschappelijke verantwoordelijkheid ook te nemen en te kunnen nemen, dat is een goed teken:</p>
<p><a href="http://www.telegraaf.nl/dft/5633156/__Rabobank_komt_over_de_brug__.html?p=11,1" >telegraaf.nl/dft/5&hellip;e_brug__.html?p=11,1</a></p>
<p>&#8220;Extra potje vrijgemaakt voor schrijnende gevallen&#8221;</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joselito</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24336</link>
		<dc:creator>Joselito</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 22:32:28 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24336</guid>
		<description>Van harte gefeliciteerd Chantal, uw lijstje is zeker en vast in de statistieken verwerkt geworden, waarmee wij maar willen zeggen: het is een nipte met 0,26% maar het is een overwinning:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/5626666/__Belgi_heeft_na_zeven_maanden_weer_inflatie__.html?p=28,1

Allée zulle da&#039;s d&#039;r eentje die Vincent Van Quickenborne, die gaat het nog goed ver schoppen:
&quot;Over heel 2009 gemeten is er in België sprake van een zeer lichte &#039;negatieve inflatie&#039; van 0,04 procent.&quot;

Negatieve inflatie, vanaf heden geen deflatie meer 8)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Van harte gefeliciteerd Chantal, uw lijstje is zeker en vast in de statistieken verwerkt geworden, waarmee wij maar willen zeggen: het is een nipte met 0,26% maar het is een overwinning:<br />
<a href="http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/5626666/__Belgi_heeft_na_zeven_maanden_weer_inflatie__.html?p=28,1" >telegraaf.nl/dft/n&hellip;flatie__.html?p=28,1</a></p>
<p>Allée zulle da&#8217;s d&#8217;r eentje die Vincent Van Quickenborne, die gaat het nog goed ver schoppen:<br />
&#8220;Over heel 2009 gemeten is er in België sprake van een zeer lichte &#8216;negatieve inflatie&#8217; van 0,04 procent.&#8221;</p>
<p>Negatieve inflatie, vanaf heden geen deflatie meer <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_cool.gif' alt='8)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joselito</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24334</link>
		<dc:creator>Joselito</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 21:30:18 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24334</guid>
		<description>@50 &quot;dat scheelt inderdaad een hele arena&quot; En Hollanders denken nog steeds bekend te staan als &quot;zuinig&quot; ?
Wellicht is &quot;schuldig&quot; een betere term :-)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@50 &#8220;dat scheelt inderdaad een hele arena&#8221; En Hollanders denken nog steeds bekend te staan als &#8220;zuinig&#8221; ?<br />
Wellicht is &#8220;schuldig&#8221; een betere term <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':-)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-2/#comment-24331</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 20:39:27 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24331</guid>
		<description>Slopen en de bouwmaterialen in België verkopen. Speculeer op prijsstijging :-)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Slopen en de bouwmaterialen in België verkopen. Speculeer op prijsstijging <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':-)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24330</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 20:37:54 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24330</guid>
		<description>Jos, in duitsland is de kans groot dat je voor hetzelfde geld een arena in je achtertuin hebt.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jos, in duitsland is de kans groot dat je voor hetzelfde geld een arena in je achtertuin hebt.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joselito</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24329</link>
		<dc:creator>Joselito</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 20:22:19 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24329</guid>
		<description>Joselito heeft de aandacht van de stier verloren, het gespierde gevaarte loopt doelloos voor zich uit te staren en heeft geen zin in een lapje. Waarschijnlijk verward door feiten :-)

Daarom een kort intermezzo rond het thema &quot;PinkPop: is it still pink or did it just pop&quot; oftewel hoe zou het met Landgraaf off-season zijn:
Pied-à-terre kopen voor 70k:
http://www.funda.nl/koop/landgraaf/appartement-2322706-romeinenplein-55/
Zij betalen daarenboven uw hypotheek tot 1/7/2010 :-)

Liever ietsje ruimer, 7 kamers met garage voor 130 k euro (= 4,5 JanMo, net te lenen als startende JanMo):
http://www.funda.nl/koop/landgraaf/huis-47519098-olmenstraat-11/fotos/#foto-1

Voor 90k zet u op een stuk grond een prachtkast neer, net uber die Grenze:
http://www.immowelt.de/Typenhaus/ImmoDetail.aspx?ID=16596786 
of iets meewr op stand:
http://www.immowelt.de/Typenhaus/ImmoDetail.aspx?ID=16512576
(wel aufpassen auf Maurice der Hunds)

The Word is:
- De woningmarkt in Zuid-Limburg boven 2 ton ligt volledig op zijn gat
- Er zijn veel percelen net over de grens in Duitsland vrijgegeven voor bouw, waarop flinke kasten gebouwd zijn, u woont als een vorst voor weinig.

Proces landelijk is waarschijnlijk:
- eerst zullen de landelijke gebieden (Limburg, Zeeland, Groningen) onverkoopbaar blijken en moeten dalen in prijs
- randstad zal later volgen, met Amsterdam natuurlijk als laatste</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Joselito heeft de aandacht van de stier verloren, het gespierde gevaarte loopt doelloos voor zich uit te staren en heeft geen zin in een lapje. Waarschijnlijk verward door feiten <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':-)' class='wp-smiley' /> </p>
<p>Daarom een kort intermezzo rond het thema &#8220;PinkPop: is it still pink or did it just pop&#8221; oftewel hoe zou het met Landgraaf off-season zijn:<br />
Pied-à-terre kopen voor 70k:<br />
<a href="http://www.funda.nl/koop/landgraaf/appartement-2322706-romeinenplein-55/" >funda.nl/koop/land&hellip;06-romeinenplein-55/</a><br />
Zij betalen daarenboven uw hypotheek tot 1/7/2010 <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':-)' class='wp-smiley' /> </p>
<p>Liever ietsje ruimer, 7 kamers met garage voor 130 k euro (= 4,5 JanMo, net te lenen als startende JanMo):<br />
<a href="http://www.funda.nl/koop/landgraaf/huis-47519098-olmenstraat-11/fotos/#foto-1" >funda.nl/koop/land&hellip;aat-11/fotos/#foto-1</a></p>
<p>Voor 90k zet u op een stuk grond een prachtkast neer, net uber die Grenze:<br />
<a href="http://www.immowelt.de/Typenhaus/ImmoDetail.aspx?ID=16596786" >immowelt.de/Typenh&hellip;ail.aspx?ID=16596786</a><br />
of iets meewr op stand:<br />
<a href="http://www.immowelt.de/Typenhaus/ImmoDetail.aspx?ID=16512576" >immowelt.de/Typenh&hellip;ail.aspx?ID=16512576</a><br />
(wel aufpassen auf Maurice der Hunds)</p>
<p>The Word is:<br />
- De woningmarkt in Zuid-Limburg boven 2 ton ligt volledig op zijn gat<br />
- Er zijn veel percelen net over de grens in Duitsland vrijgegeven voor bouw, waarop flinke kasten gebouwd zijn, u woont als een vorst voor weinig.</p>
<p>Proces landelijk is waarschijnlijk:<br />
- eerst zullen de landelijke gebieden (Limburg, Zeeland, Groningen) onverkoopbaar blijken en moeten dalen in prijs<br />
- randstad zal later volgen, met Amsterdam natuurlijk als laatste</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24328</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 19:53:13 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24328</guid>
		<description>mises,
Mises gaat naar huis

NS gaat record verbreken.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>mises,<br />
Mises gaat naar huis</p>
<p>NS gaat record verbreken.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Ludwig von Mises</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24327</link>
		<dc:creator>Ludwig von Mises</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 19:06:53 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24327</guid>
		<description>Lijkt de VOC wel, kees.

Mises gaat naar huis - genoeg gewerkt voor vandaag. Morgen nog een dag om het af te leren. 

Dan pakken we de discussie van maandag weer op. Huizen van goud op de maan. 

Helium 2 mijnbouw op de maan is meer viable dan staven goud simpelweg ophalen op de maan, wisten jullie dat?

Energy is key.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Lijkt de VOC wel, kees.</p>
<p>Mises gaat naar huis &#8211; genoeg gewerkt voor vandaag. Morgen nog een dag om het af te leren. </p>
<p>Dan pakken we de discussie van maandag weer op. Huizen van goud op de maan. </p>
<p>Helium 2 mijnbouw op de maan is meer viable dan staven goud simpelweg ophalen op de maan, wisten jullie dat?</p>
<p>Energy is key.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24324</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 14:08:26 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24324</guid>
		<description>44 grondbedrijf en directeuren.

Ik werkte (?) als uitzendkrachtje in 1980 bij afd.onderwijs van gem. Amsterdam. Daar was ook een kerel aanwezig die uit de oliehandel kwam. Had jaren in het buitenland gezeten. Hij had ook ontdekt dat je gratis internationaal kon bellen via de gemeentelijn :-) Maar hij had een groter plan; hij wilde intern doorstromen naar het grondbedrijf. Dat is hem in drie jaar gelukt. Hij kwam uit het bedrijfsleven en er werd een beetje met jaloezie naar zijn achtergrond gekeken. Hij heeft op die manier waarschijnlijk meer bij elkaar gescharreld dan de directeur. Shop in shop kan erg interessant zijn.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>44 grondbedrijf en directeuren.</p>
<p>Ik werkte (?) als uitzendkrachtje in 1980 bij afd.onderwijs van gem. Amsterdam. Daar was ook een kerel aanwezig die uit de oliehandel kwam. Had jaren in het buitenland gezeten. Hij had ook ontdekt dat je gratis internationaal kon bellen via de gemeentelijn <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':-)' class='wp-smiley' />  Maar hij had een groter plan; hij wilde intern doorstromen naar het grondbedrijf. Dat is hem in drie jaar gelukt. Hij kwam uit het bedrijfsleven en er werd een beetje met jaloezie naar zijn achtergrond gekeken. Hij heeft op die manier waarschijnlijk meer bij elkaar gescharreld dan de directeur. Shop in shop kan erg interessant zijn.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24323</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 14:01:23 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24323</guid>
		<description>De motor van de grondverkoop is gestopt.

veel ruimte voor eetbare planten :-)
ook grondstoffen kennen hun variaties.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>De motor van de grondverkoop is gestopt.</p>
<p>veel ruimte voor eetbare planten <img src='http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':-)' class='wp-smiley' /><br />
ook grondstoffen kennen hun variaties.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: ll</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24322</link>
		<dc:creator>ll</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 13:04:20 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24322</guid>
		<description>Vervolg Grondbedrijven, een inkijkje .......

http://www.buildingbusiness.com/artikel.asp?ID=381</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Vervolg Grondbedrijven, een inkijkje &#8230;&#8230;.</p>
<p><a href="http://www.buildingbusiness.com/artikel.asp?ID=381" >http://www.buildingbusiness.com/artikel.asp?ID=381</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Martijn</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24321</link>
		<dc:creator>Martijn</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 13:01:15 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24321</guid>
		<description>Met 200.000 stuks te koop op funda zie ik in elk geval niet zonder meer een tekort.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Met 200.000 stuks te koop op funda zie ik in elk geval niet zonder meer een tekort.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Martijn</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24320</link>
		<dc:creator>Martijn</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 12:58:46 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24320</guid>
		<description>&lt;i&gt;Volgens Visser zijn er zelfs projectontwikkelaars die gemeenten bellen om grond terug te verkopen.&lt;/i&gt; 

Is er ineens grond teveel?

Straks blijken we nog een woningoverschot te hebben ipv een tekort, en kan het toch verkeren.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p><i>Volgens Visser zijn er zelfs projectontwikkelaars die gemeenten bellen om grond terug te verkopen.</i> </p>
<p>Is er ineens grond teveel?</p>
<p>Straks blijken we nog een woningoverschot te hebben ipv een tekort, en kan het toch verkeren.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Martijn</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24319</link>
		<dc:creator>Martijn</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 12:56:57 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24319</guid>
		<description>@40

Zat er aan te komen. Gemeenten vragen hoge prijzen en zijn afhankelijk van grond voor hun financiën, maar banken willen geen nieuwe projecten meer financieren op de woningmarkt.

&lt;i&gt;Volgens Visser zijn er zelfs projectontwikkelaars die gemeenten bellen om grond terug te verkopen.&lt;/i&gt; 

Er was toch zo&#039;n ontzettend tekort aan huizen in Nederland, hoe kan er dan bouwgrond worden terugverkocht?</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@40</p>
<p>Zat er aan te komen. Gemeenten vragen hoge prijzen en zijn afhankelijk van grond voor hun financiën, maar banken willen geen nieuwe projecten meer financieren op de woningmarkt.</p>
<p><i>Volgens Visser zijn er zelfs projectontwikkelaars die gemeenten bellen om grond terug te verkopen.</i> </p>
<p>Er was toch zo&#8217;n ontzettend tekort aan huizen in Nederland, hoe kan er dan bouwgrond worden terugverkocht?</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: ll</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24318</link>
		<dc:creator>ll</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 12:49:40 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24318</guid>
		<description>De motor van de grondverkoop is gestopt.

http://www.vastgoedwereld.nl/grond_verkoop_gemeente.html</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>De motor van de grondverkoop is gestopt.</p>
<p><a href="http://www.vastgoedwereld.nl/grond_verkoop_gemeente.html" >vastgoedwereld.nl/&hellip;erkoop_gemeente.html</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24314</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 12:19:01 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24314</guid>
		<description>Wellicht hadden ze beter eerst met Joselito kunnen praten.


hoewel ik dat schouwspel ook nog steeds helder probeer te krijgen</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Wellicht hadden ze beter eerst met Joselito kunnen praten.</p>
<p>hoewel ik dat schouwspel ook nog steeds helder probeer te krijgen</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24313</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 12:17:49 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24313</guid>
		<description>Misschien moeten jullie eens naar Duitsland kijken daar zijn nog mogelijkheden of een ander land.

(Balkenende is de enige die nog Duits spreekt.)

Huizenprijzen dalen niet echt in D. en daar letten wij Nederlanders op.

Onbegrijpelijk dat er niet meer Nederlandse jeugd naar Berlijn of München vertrekt.

Waarom worden spoorlijnen niet doorgetrokken naar Duitsland? Zuiderzeelijn doortrekken naar Hamburg dat soort dingen. Uiteindelijk geen visie op EU. Jansalie woont in een enclave.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Misschien moeten jullie eens naar Duitsland kijken daar zijn nog mogelijkheden of een ander land.</p>
<p>(Balkenende is de enige die nog Duits spreekt.)</p>
<p>Huizenprijzen dalen niet echt in D. en daar letten wij Nederlanders op.</p>
<p>Onbegrijpelijk dat er niet meer Nederlandse jeugd naar Berlijn of München vertrekt.</p>
<p>Waarom worden spoorlijnen niet doorgetrokken naar Duitsland? Zuiderzeelijn doortrekken naar Hamburg dat soort dingen. Uiteindelijk geen visie op EU. Jansalie woont in een enclave.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24312</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 12:10:56 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24312</guid>
		<description>Maar zelf haal ik ook nog geld uit renoveren.

mijn ervaring is dat het meest te verdienen is als een ander de renovatie al gedaan heeft. Je betaalt voor de plek. Alles wat een verkoper er aan gerenoveerd heeft gaat hij niet terug verdienen.
Denk aan voorbeeld Ed Maas (nu vastgoedfonds vhs); witkwast erover, keukenblokje en doorverkopen. Zo is het nog steeds.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Maar zelf haal ik ook nog geld uit renoveren.</p>
<p>mijn ervaring is dat het meest te verdienen is als een ander de renovatie al gedaan heeft. Je betaalt voor de plek. Alles wat een verkoper er aan gerenoveerd heeft gaat hij niet terug verdienen.<br />
Denk aan voorbeeld Ed Maas (nu vastgoedfonds vhs); witkwast erover, keukenblokje en doorverkopen. Zo is het nog steeds.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24311</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 12:05:59 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24311</guid>
		<description>als centen op de bank nog zouden opbrengen heb je gelijk. Maar geld wordt ook minder waard, al voelen we dat niet direct.

ondanks de 2% renteopbrengst (en verlies door vermogensrendementsheffing) kan ik nu 15% meer kopen dan een half jaar geleden. Ik zeg niet dat het over een half jaar 2x15% is. Extrapoleren is voor de simpelen van geest, zo je wilt onnozelen. Altijd alert blijven, aan de markt meedoen, met de laarzen in de klei. Zoiets dus.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>als centen op de bank nog zouden opbrengen heb je gelijk. Maar geld wordt ook minder waard, al voelen we dat niet direct.</p>
<p>ondanks de 2% renteopbrengst (en verlies door vermogensrendementsheffing) kan ik nu 15% meer kopen dan een half jaar geleden. Ik zeg niet dat het over een half jaar 2&#215;15% is. Extrapoleren is voor de simpelen van geest, zo je wilt onnozelen. Altijd alert blijven, aan de markt meedoen, met de laarzen in de klei. Zoiets dus.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24310</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 11:59:28 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24310</guid>
		<description>martijn,

Een deel van die migranten werkt voor Brussel en vergelijkbare zaken en zal geld meebrengen, een ander deel wellicht niet.

Ik zie Brussel nog wel uitgekleed gaan worden als Duitsland de EU-kar moet gaan trekken.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>martijn,</p>
<p>Een deel van die migranten werkt voor Brussel en vergelijkbare zaken en zal geld meebrengen, een ander deel wellicht niet.</p>
<p>Ik zie Brussel nog wel uitgekleed gaan worden als Duitsland de EU-kar moet gaan trekken.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24309</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 11:56:59 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24309</guid>
		<description>Is Knokke niet die kuststad die ooit een badplaats van wereldallure moest worden en waar toen flink voor geïnvesteerd werd?

Graaf Lippens heeft recent 21 miljoen geïnvesteerd in Cadzand/zeeuwsvlaanderen om de rijkdom nog wat te verspreiden. Misschien wil niet iedere rijke met iedere rijke gezien worden. Ook dat selecteert zich.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Is Knokke niet die kuststad die ooit een badplaats van wereldallure moest worden en waar toen flink voor geïnvesteerd werd?</p>
<p>Graaf Lippens heeft recent 21 miljoen geïnvesteerd in Cadzand/zeeuwsvlaanderen om de rijkdom nog wat te verspreiden. Misschien wil niet iedere rijke met iedere rijke gezien worden. Ook dat selecteert zich.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Martijn</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24308</link>
		<dc:creator>Martijn</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 11:56:02 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24308</guid>
		<description>Nog even voor wie er per ongeluk geloven dat de prijsdaling verder gaat afzwakken om daarna structureel te stijgen: http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/nieuws/%29/components/financien/rtlz/2009/weken_2009/52/1222_1100_abu_uitzend_krimpt_nog_altijd.xml

Doorgaans zijn het de uitzenders die het herstel inleiden.

Dat doen ze nu niet.

Natuurlijk kan het dit keer anders zijn, maar ik zie vooralsnog geen reden daarvan uit te gaan.

Een deel van de mensen die nu kopen zou best eens in de stierenval (bull trap) kunnen zijn gelopen.

Wellicht hadden ze beter eerst met Joselito kunnen praten.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Nog even voor wie er per ongeluk geloven dat de prijsdaling verder gaat afzwakken om daarna structureel te stijgen: <a href="http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/nieuws/%29/components/financien/rtlz/2009/weken_2009/52/1222_1100_abu_uitzend_krimpt_nog_altijd.xml" >rtl.nl/%28/financi&hellip;rimpt_nog_altijd.xml</a></p>
<p>Doorgaans zijn het de uitzenders die het herstel inleiden.</p>
<p>Dat doen ze nu niet.</p>
<p>Natuurlijk kan het dit keer anders zijn, maar ik zie vooralsnog geen reden daarvan uit te gaan.</p>
<p>Een deel van de mensen die nu kopen zou best eens in de stierenval (bull trap) kunnen zijn gelopen.</p>
<p>Wellicht hadden ze beter eerst met Joselito kunnen praten.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: kees</title>
		<link>http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/21-12-2009/steeds-meer-nederlanders-belgisch-grensarbeider/comment-page-1/#comment-24307</link>
		<dc:creator>kees</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Dec 2009 11:53:35 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/?p=1072#comment-24307</guid>
		<description>Europa vraagt aan ons land om de btw die geheven wordt op nieuwbouwappartementen en sleutel-op-de-deurwoningen op te trekken tot 21 procent.


dat gaat dan ten koste van de marge. Dus ook de Vennootschapsbelasting gaat daar onder lijden.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Europa vraagt aan ons land om de btw die geheven wordt op nieuwbouwappartementen en sleutel-op-de-deurwoningen op te trekken tot 21 procent.</p>
<p>dat gaat dan ten koste van de marge. Dus ook de Vennootschapsbelasting gaat daar onder lijden.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>

<!-- Performance optimized by W3 Total Cache. Learn more: http://www.w3-edge.com/wordpress-plugins/

Page Caching using disk: enhanced
Database Caching 19/84 queries in 0.637 seconds using disk: basic

Served from: www.huizenmarkt-zeepbel.nl @ 2012-02-09 02:46:28 -->
